IKEA в Україні: чи зміниться вітчизняний ринок із приходом шведського бренда?

Читать на русском
Андрій Бліновекономічний і фінансовий експерт

Ще минулого року найбільша шведська мережа магазинів меблів і товарів для дому IKEA повідомила про можливий вихід на український ринок, проте без уточнення дати, міста й торгового центру. Продукція компанії представлена в більш ніж 40 країнах світу. України в цьому списку поки немає. Однак у Кабміні запевняють, що вже в 2018 році шведські бренди IKEA та H&M з'являться на українському ринку. Відповідний анонс зробила віце-прем'єр-міністр із питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Іванна Климпуш-Цинцадзе під час зустрічі з міністром закордонних справ Швеції Маргот Валльстром у Стокгольмі.

«Слово і Діло» вирішило з'ясувати, до чого призведе поява меблевого гіганта в нашій країні та як позначиться на вітчизняному виробнику.

Фінансовий експерт, економіст Андрій Блінов звернув увагу, що в нас практично щороку розпочинається кампанія довкола приходу IKEA й повторюється як мантра.

Він додав, що вже близько 10 років час від часу говорять, що скоро в Україну прийде шведський бренд і це буде рік чогось особливого.

«У цьому є символ. У 90-му в Радянському Союзі з'явився McDonalds, в Україні – в середині 90-х. Що сталося? Зникли їдальні, ресторани чи не змогли з'явитися нові мережі швидкого харчування, в тому числі національні? Ні. Ті, хто хотів розвивати бізнес і виходити на ринок, робили це», – підкреслив експерт.

Прихід IKEA в Україну просто задає деякі стандарти для бізнесу, вітчизняного ринку, акцентував він.

«Це нетрадиційний маркет, на якому значною мірою працює принцип «те, що тобі необхідно», – додав фахівець.

У IKEA є одна важлива річ, яка й дає цю сакральність, символічність, те, чому на них дивляться, – вважається, що IKEA виходить на той ринок, де все добре й просто з організацією бізнесу, фінансуванням, виділенням землі, реєстрацією, податками.

IKEA не виходить на якісь непрозорі ринки, де є незрозумілі дії та умови ведення бізнесу, уточнив економіст.

«Потенційно шведський бренд, звичайно, посуне якісь меблеві компанії, будівельні магазини. Але сказати, що це переверне ринок, змусить принципово по-іншому працювати цілі сегменти, складно. Навряд чи це буде. Це просто розширить конкуренцію. Поява «Епіцентру» свого часу як першого великого будівельного супермаркету дуже змінила ринок, люди отримали альтернативу», – пояснив він.

IKEA якщо й прийде, то, скоріш за все, поставить якісь умови приходу на ринок, припустив експерт.

«Якщо вони будуть задоволені, тільки тоді вважатимуть за можливе вийти на наш ринок», – резюмував Андрій Блінов.

Як відомо, для сприяння шведській мережі магазинів IKEA у виході на ринок України Кабмін створить міжвідомчу робочу групу.

Раніше «Слово і Діло» проаналізувало, як змінилося надходження прямих іноземних інвестицій в Україну за 2010-2017 роки.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: