Прихід Ryanair в Україну: коли може розпочати польоти та чи будуть дешевими авіаквитки

Читать на русском
Богдан Долінцеексперт авіаційної галузі

Ще в 2016 році міністр інфраструктури Володимр Омелян обіцяв, що Ryanair – одна з найбільших бюджетних авіакомпаній Європи – вийде на український ринок у 2017 році. Як відомо, тоді керівництво ірландського лоукостера відмовилося заходити в Україну. Можливо, Омелян зможе реабілітуватися цього року й виконати обіцяне? За його словами, вже восени Ryanair розпочне польоти з України.

«Слово і Діло» дізналося, чи реальними є такі перспективи та чи зможуть українці подорожувати дешевше.

Експерт авіаційної галузі Богдан Долінце зазначив, що компанія Ryanair уже навчена минулорічним досвідом, тому зараз Міністерство інфраструктури віддалилося від процесу переговорів, якщо порівнювати з минулим роком. Тоді участь була занадто активною.

Ryanair в Україні. Початок польотів – осінь

«Поки що Ryanair та «Бориспіль» нічого не озвучували. Мабуть, переговорний процес триває. Можливо, були досягнуті якісь проміжні домовленості, але поки не буде офіційної інформації від якоїсь зі сторін переговорів, то до кінця ми не знатимемо, які є результати», – підкреслив експерт.

Битва за Ryanair і реформа «Укрзалізниці»: як Омелян виконує обіцянкиВолодимир Омелян останні два тижні справжній ньюсмейкер – захід Ryanair, будівництво майданчика для Hyperloop. Слово і Діло аналізувало, як у міністра йдуть справи з виконанням інших обіцянок.

За його словами, навіть якщо сторони домовляться, то цілком зрозуміло, чому говорять про польоти з осені.

«Раніше осені Ryanair не полетить. Влітку йде дуже великий підйом авіаперевезень. Їм нецікаво відкривати нові напрямки. Весь час задіяний, а ось на осінь, коли туристичні напрямки вже не такі завантажені, необхідно кудись дівати слот, а в них понад 300 літаків. Якраз на осінь вони й заходять до нових міст», – пояснив Долінце.

Бюджетні лоукостери: питання вигоди

Потрібно розуміти, що будь-яка компанія рахує гроші в першу чергу, продовжив експерт.

«Якщо ми говоримо про авіакомпанії, то рентабельність їх у районі від -2% до +2,4%. Минулого року був один із найвищих в історії авіації середній рівнів рентабельності в світі – 5,5%-6%. В основному раніше це було на рівні 2%. Якщо для мережевих компаній це менш ризиковано, то для лоукост-компаній, у яких і тариф, і собівартість самого продукту дуже стиснуті, ризикованіше, ніж для мережовиків», – акцентував фахівець.

Відповідно, вони дуже скрупульозно підходять до прорахунку маршрутів, уточнив Долінце.

«Тому що за рахунок великого обігу таких компаній, якщо навіть рівень рентабельності буде трохи негативним, швидко наганяються гроші. Тому всі рахують», – додав експерт.

Дешеві авіаквитки до Європи

Як зазначив фахівець, поки питання в тому, наскільки для таких компаній цікавий ринок України.

Якщо подивитися на ринок України й тарифну сітку Wizz Air, то це далеко не той рівень вартості квитків, який ми бачимо в цієї ж компанії в ЄС.

«Є маса чинників, які на це впливають. В першу чергу техобслуговування, паливо. Йде також зворотний зв'язок. Компанії-перевізники зацікавлені максимально дорого продати всі місця на борту, тому що найдорожче – непродане місце», – констатував Долінце.

При цьому вони також різницю вартості квитків розкидають на різних пасажирів, уточнив він.

«Якщо в ЄС можна вилетіти літаком за 30-40 євро, то на такому ж борту потрібно знайти людину, яка фактично заплатить за себе й за сусіднє місце. Ціна буде майже вдвічі більшою. В середньому 50-60 євро», – наголосив фахівець.

За його словами, схожа тенденція й у випадку з можливим приходом Ryanair.

«Так, буде якась невелика частина дешевих квитків. Але потрібно розуміти, що для того, щоб було більше дешевих квитків, має бути й значно більше людей, які будуть готові заплатити фактично подвійну вартість за це ж місце», – підкреслив експерт.

Якщо в Європі з цим проблем немає, то в Україні можуть виникнути, додав він.

«У нас не так багато людей, готових, наприклад, заплатити 100 доларів за місце для того, щоб сусіднє біля нього могли продати за 30 доларів», – резюмував Богдан Долінце.

Раніше ми повідомляли, які авіакомпанії-лоукостери вже є на ринку України.

Як Володимиру Омеляну вдається виконувати обіцянки – в нашому матеріалі за посиланням.

ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ

та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»
Поділитися: