Жодних проблем із поставками вже немає, вони були в жовтні. Ситуативний дефіцит виник лише в тих компаній, у яких немає контрактів на постачання палива протягом певного часу. У великих мереж дефіциту палива не було, лише на рівні регіонів у дрібних мережах. Зараз впливає інший фактор.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев, оцінюючи подорожчання автомобільного палива в Україні.
«На цю мить ми потрапили в залежність від спекулятивних котирувань, до яких прив'язані котирування нафтопродуктів на кордоні України. Оскільки нафта подорожчала із середини жовтня до сьогодні з 50 до 62 доларів за барель, це потягнуло за собою нафтові котирування. Вони й потягнули ціни на кордоні», – пояснив Рябцев.
Він уточнив, що 85% нафтопродуктів ми завозимо, тому навіть невелика стабілізація гривні не змогла вплинути на цю тенденцію.
«Тенденцію до зростання можна пов'язувати зі спекуляціями на світових біржах. Зрозуміло, що жодного перевищення попиту над пропозицією не було й немає, але нам від цього не легше, як і іншим країнам, що експортують нафтопродукти», – підкреслив експерт.
«А вони якраз ніколи нічого не виправдовують. Просто підвищують і все», – додав енергетик.
За його словами, об'єктивних причин для подальшого зростання цін немає, й усе залежатиме від того, як поведе себе гривня до кінця року.
«Якщо гривня вийде на рівень бюджету – 27,2 гривні за долар, то буде подорожчання, якщо залишиться на нинішньому рівні – не буде», – припустив експерт.
Чи буде зниження цін, залежить від зниження нафтових котирувань, зазначив фахівець.
«Якщо вони рішуче підуть донизу, для чого є всі об'єктивні причини, то до Нового року буде здешевлення», – резюмував Геннадій Рябцев.
Як відомо, низка мереж АЗС в Україні підняла роздрібні ціни на бензин та дизпаливо на 10-60 копійок за літр.
Динаміку цін на бензин за роки незалежності можна переглянути за посиланням.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»