Ще в минулому році було внесено низку змін, які мають значно посилити відповідальність водіїв на дорогах.
Таку думку в ексклюзивному матеріалі «Відповідальність для всіх. Про що йдеться в нових змінах до ПДР?» спеціально для «Слова і Діла» висловив політичний експерт Олександр Радчук.
«У нас були спроби на законодавчому рівні врегулювати ситуацію на дорогах, але всі вони виявилися провальними», – констатував Радчук.
«Збільшення штрафів за водіння в нетверезому стані не спрацювало, а ефективна заміна ліквідованій Державтоінспекції досі не створена. Система автоматичної відеофіксації порушень ПДР, за офіційною версією, не запущена через брак коштів», – нагадав експерт.
За його словами, ще одна причина, через яку систему відеофіксацію не можуть запустити, лежить не в технічній площині, а суто в юридичній.
«Досі залишається невирішеним питання, наскільки правомірними будуть «листи щастя». Наразі законодавці внесли зміни, в яких ідеться про те, що штрафи мають сплачувати саме водії, а не власники транспортних засобів. Як реалізувати цю норму на практиці? Питання залишається відкритим», – розмірковує Радчук.
Як розповів політолог, у зв'язку з нововведеннями до ПДР, для водіїв діятиме система штрафних балів. Таким чином, кожен водій матиме ліміт у 150 балів на рік, якими він може оплатити за порушення.
«Для розуміння, перевищення допустимої швидкості на 20 км/год «коштуватиме» водію 20 балів або 255 гривень штрафу. Проїзд на червоне світло – 30 балів (425 гривень штрафу), порушення правил стоянки та зупинки, які заважають руху, – 50 балів (510 гривень штрафу)», – повідомив він.
При цьому, уточнив експерт, водіям дається можливість погасити штрафи за допомогою платіжних терміналів прямо на місці вчинення правопорушення.
«Будуть заохочувати водіїв і системою «знижок»: у разі погашення штрафу до 5 днів можна оплатити лише половину його вартості. Якщо водій не сплатив штраф протягом 30 діб, погашати його доведеться в подвійному розмірі», – пояснює Радчук.
Крім того, планується запровадити жорстку адміністративну відповідальність і для інших учасників руху – велосипедистів і пішоходів, які злісно порушують ПДР.
«Пішоходів зобов'яжуть більш жорстко дотримуватися правил переходу доріг, зможуть штрафувати за неуважність при перетині «зебри», за перехід у навушниках, розмову по телефону», – зазначив він.
При цьому, за словами експерта, в законопроекті пропонується повернутися до практики проходження обов'язкових медоглядів водіїв і техоглядів транспортних засобів, змінити самі принципи навчання майбутніх водіїв і посилити перевірку їх готовності до безпечного кермування.
«Водіїв можуть зобов'язати «перевзувати» свої авто, запроваджується поняття «агресивне кермування», – додав Радчук.
Також експерт не виключив, що нові правила можуть викликати невдоволення в суспільстві. Однак цього разу українцям пропонується не просто підвищити штрафи, щоб примусити до дотримання правопорядку. Є шанс, що всі учасники дорожнього руху будуть відповідальнішими до свого та чужого життя.
Детальніше читайте в матеріалі «Відповідальність для всіх. Про що йдеться в нових змінах до ПДР?».
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»