Київська влада не змогла здолати монополію ЖЕКів – активіст

Віталій Кличко

Утримання будинку і прибудинкової території – це послуга, яка може і повинна надаватися конкурентним ринком, а не бути залежною від волі міської влади.

Про це журналістам «Слова і Діла» у рамках спецпроекту «ОБРАНІ» розповіла громадський активіст і правозахисник Олена Педай.

«Не мер, а співвласники будинку мають визначати, по якій ціні й у якої компанії вони будуть купувати послуги по прибиранню чи інші. Це не вода чи газ, де діє природня монополія. Завдання влади тут – створити умови для реєстрації ОСББ в будинку, а не створювати суперЖЕК, об'єднуючи всі столичні ЖЕКи в одне підприємство. Адже цьому суперЖЕКу ще легше буде монополізувати ринок, встановлювати ті ціни, які захоче ОСББ, за ту якість, яка навряд чи влаштує людей», – відзначає спеціаліст.

За її словами, ОСББ цінне не лише тим, що дає змогу взяти очевидну в цивілізованому світі відповідальність за свої дії, а ще й тим, що є механізмом, який дозволяє міняти компанії як рукавички, якщо вони не задовольняють якістю послуг чи їх ціною.

«Без об'єднання співвласників за чинних правил зруйнувати монополію ЖЕКу на будинок неможливо. Тому владі міста треба зробити конкурентний ринок управляючих кампаній, щоб людям було з чого обирати. За 2014 рік у Києві було зареєстровано лише 23 нових ОСББ, а їх загальна кількість за багато років не перевищила і 7% від усієї кількості багатоквартирних будинків столиці. Відтак, інакше, ніж повним провалом я це назвати не можу», – говорить Педай.

Віталій КличкоМіський голова Києва
Кличко обіцяє скоротити кількість і оптимізувати роботу комунальних підприємствСказано 27 червня 2014 р.Статус обіцянки: У процесі

Єксперт пояснила, що київській владі в особі міського голови необхідно негайно розробити механізм утворювання ОСББ. Коли люди отримають доступний механізм обирати компанії, то їх з'явиться багато, відзначає активістка. «Адже вони конкуруватимуть за клієнта, пропонуватимуть різний набір послуг для кожного будинку за різною ціною, але головне – це буде жива конкуренція, конкуренція якості і ціни, яку самі для себе обиратимуть кияни», – зазначила Педай.

Раніше мер Києва Віталій Кличко пообіцяв, що на вимогу столичної влади «Київенерго» до початку нового опалювального сезону встановить лічильники тепла в київські будинки. 50 мільйонів гривень на це виділить КМДА, а решту коштів (близько 400 млн) виділить монополіст.

Нагадаємо, що стежити за ходом подій і дізнаватися про попередні результати місцевої виборчої кампанії тепер можна за допомогою онлайн-спецпроекту «ОБРАНІ».