Коли у європейських столицях востаннє відкривали нові станції метро

Читать на русском

Київський метрополітен переживає важкі часи. Підприємство зазнає збитків, а собівартість проїзду, як стверджується, насправді в кілька разів вища за нинішні 8 гривень. Вже кілька місяців закрито одразу шість станцій синьої гілки через аварійний ремонт перегінного тунелю. Загалом столична підземка вже багато років перебуває у стані стагнації – останню нову станцію було відкрито ще 2013 року. Цю претензію часто висувають і владі міста, і керівництву КП. «Слово і діло» поцікавилося, коли в столицях інших країн Європи востаннє відкривали нові станції метро.

Коли у столицях країн Європи востаннє відкривали нові станції метро – на інфографіці. У Києві востаннє таке відбувалося у 2013 році.
Розвиток метро у європейських столицяхСлово і ділоЗображення максимального розміру (відкриється в новому вікні)

Найстарішим і одним із найбільших у світі є метрополітен у Лондоні – він був відкритий ще 1863 року. Наразі протяжної лінії становить 405 кілометрів (45% під землею), у метрополітені налічується 11 ліній та 272 станції.

Останнє розширення лондонського метро було в 2021 році. У вересні відкрилися дві станції в районі Вондсворт – Battersea Power Station та Nine Elms.

Нещодавно, у листопаді минулого року, нова станція відкрилася у метро Бухареста (Румунія) – Tudor Arghezi. Вона стала 64-ю за рахунком. До цього одразу десять станцій метро відкрилося в 2020 році.

Метро у румунській столиці було відкрито в 1979 році. Там п'ять ліній завдовжки всього 79 кілометрів.

Один із найбільш завантажених метрополітенів у Європі – паризький. Він був відкритий у 1900 році і тепер налічує 16 ліній завдовжки 226 кілометрів.

У 2022 році в Парижі було відкрито відразу чотири станції метро: у січні – Bagneux-Lucie Aubrac та Barbara, у травні – Aimé Césaire та Mairie d'Aubervilliers. Наразі метрополітен налічує 308 станцій.

Метро Берліну всього на два роки старше паризького. З 1902 року було збудовано 9 ліній протяжність яких становить 155 кілометрів (близько 80% знаходиться під землею).

Найновіша станція метро у столиці Німеччини відкрилася у липні 2021 року – Museumsinsel – і стала 175-ю за рахунком.

У Мадриді працює система ліній метрополітену і так званого легкого метро (щось середнє між трамваєм та метро, як правило, розташовується на поверхні). Метро було відкрито у 1919 році та розвинулося до 13 ліній (294 кілометри протяжність) та більше 300 станцій. Найновіша станція відкрилася у березні 2015-го.

Римський метрополітен відкрився 1955 року і за масштабами він схожий на київський: три лінії завдовжки лише 60 кілометрів. Але станцій більше, ніж в українській столиці – 75 – і остання з них відкрилася у травні 2018 року.

У польській Варшаві одне з найновіших метро у Європі – воно відкрилося в 1995 році. Наразі метрополітен складається з двох ліній завдовжки 42 кілометри. Будується також третя лінія, заплановано, що шість станцій відкриють до 2028 року.

Останні три станції метро у Варшаві відкрилися у вересні 2022-го – Zacisze, Kondratowicza та Bródno. До цього дві станції відкрили у червні.

Компактне метро у столиці Фінляндії, Гельсінкі. Воно було відкрито в 1982 році, включає лише одну лінію завдовжки 43 кілометри. Останнє розширення було у грудні 2022-го.

Нагадаємо, «Слово і діло» розбиралося, скільки коштів на утримання та розвиток київського метро в останні роки виділялося з бюджету міста.

З інфографіки можна дізнатися, хто з київських мерів скільки станцій метро збудував.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: