E-урядування: як Україна впроваджує державні послуги онлайн

Станом на сьогодні в електронному вигляді доступні 285 держаних послуг, які раніше надавалися лише особисто та в паперовому еквіваленті. Наприклад, можна отримати витяг із земельного кадастру й про нормативну грошову оцінку землі, здати звіти щодо ЄСВ чи зареєструвати петицію.

Наразі автоматизовано також 12 послуг регулювання зовнішньоекономічної діяльності, чим було значно полегшено роботу підприємців, що працюють із зовнішніми ринками. Йдеться, зокрема, про реєстрацію контрактів на здійснення експортних операцій, видачу ліцензій на імпорт та експорт товарів, дозволів на реекспорт тощо.

Переломним моментом у впровадженні інтернет-сервісів у сферу державних послуг стала весна 2015 року. Торік було оголошено, що розробкою електронних сервісів займатиметься громадська організація ICT Competence Center. Вона ж стала головним лобістом ідеї впровадження електронного урядування.

Втім, має таке нововведення й недоліки. Наприклад, недостатній рівень забезпечення населення телекомунікаційними послугами: якщо жителі великих міст переважно без проблем зможуть скористатися державною електронною послугою, то людям, що не мають доступу до мережі, така новація життя не полегшить. Крім того, останнім часом було створено більше 260 неуніфікованих інформаційних систем, що розпорошує сервіси з надання електронних послуг.