Щоб підняти економіку з дна, необхідні торгові зв'язки з Китаєм і Німеччиною – експерт

Володимир Сіденкоекономічний експерт

Торгувати сировиною можна й без торгових представництв, але для того, щоб дійсно вийти з економічної кризи, потрібно не списувати все на війну, а виходити на європейські ринки.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів економічний експерт Володимир Сіденко, аналізуючи інформацію про те, що Яценюк доручив Міністерству економічного розвитку й торгівлі відкрити торгові представництва за кордоном.

«Україні необхідні точки постійної комерційної присутності на ринках Європи для того, щоб проводити відповідну торгову політику. Це рішення правильне, тому що без постійної присутності дуже складно виконувати завдання для економічного підйому. Справа в тому, що торгувати сировиною можна і без представництва, але включити Україну у великі торговельні мережі виробництва неможливо. При цьому, слід розуміти, що створення структури ще не є гарантованим плюсом», – розповідає експерт.

За його словами, на жаль, у України недостатньо ресурсів для подібної комерційної присутності, але і списувати всі негаразди на війну також не можна.

«В Україні вже традиція – все списувати на війну, але війна не позбавляє відповідальності за країну. Якщо ніхто нічого не буде робити, це призведе до повної деградації і краху держави. Доведеться діяти в тих умовах, які є», – продовжує фахівець.

На його погляд, Україна в питанні торгових представництв повинна сконцентруватися на ключових країнах, де є великі комерційні центри.

«У Німеччині – Франкфурт, у Штатах – Нью-Йорк, Чикаго. Ймовірно, що в Італії – Мілан, в Англії – Лондон, у Китаї – Шанхай. Незважаючи на те, що бюджетна ситуація, найімовірніше, покращилася, складно уявити, у скільки обійдеться подібна співпраця і чи не підуть бюджетні ресурси в нікуди. Це дуже важливо для української торгівлі», – пояснює Сіденко.

Нагадаємо, у квітні Кабмін призначив торгового представника України, яким стала Наталія Нікольська. На своїй посаді вона повинна відповідати за просування експорту товарів і послуг, вихід вітчизняних виробників на нові ринки, а також за представлення інтересів України у Світовій організації торгівлі.