Російські пропагандисти запустили кампанію проти українських біженців – WP

У той час, як російські війська продовжують обстрілювати міста України, у прокремлівських пропагандистів нова мета – налаштувати європейців проти 7,8 мільйонів українських біженців. Вчиняючи таким чином, пропагандисти звертаються до європейських розбіжностей, що глибоко вкорінилися, в питаннях імміграції.

Про це йдеться у статті The Washington Post.

За словами експертів, пропагандистська кампанія, яку Meta (материнська компанія Facebook) назвала «найбільшою та найскладнішою операцією російського походження з початку війни в Україні», спрямована на те, щоб посіяти страх та розбіжності серед європейських союзників України, коли вони готуються до нової хвилі біженців цієї зими.

«Брехня про українських біженців та спроби отримати вигоду з побоювань європейців досі не призвели до успішної поляризації чи формування суспільного дискурсу», — йдеться у нещодавньому дослідженні, проведеному Центром європейської політики. Але частка інформації, що вороже налаштована по відношенню до українських біженців, у соцмережах зростає і привертає більше уваги.

Особливо активно кампанія спрямована на Німеччину, де є велике охоплення російських телеканалів.

Як пише видання, якщо минулі хвилі дезінформації, націлені на близькосхідних біженців, зображували їх як «культурну» загрозу для європейців, кампанія проти українських біженців становить їх як загрозу здоров'ю та багатству європейців, виявив Центр європейської політики.

Дослідження показало, що наратив проти українських біженців з'явився, щойно перші з них «перетнули кордон», серйозне охоплення він отримав лише влітку-навесні.

Кампанія реалізується через мережу фейкових порталів новин, телеграм-каналів, акаунтів у YouTube та Instagram, які координуються росією, а також петицій на Change.org.

Дослідження Інституту стратегічного діалогу демонструє, як працює кампанія на прикладі німецькомовного телеграм-каналу Deutsche Wahrheit («Німецька правда»). Експерти звернули увагу на те, що відео, що завантажуються каналом, часто мали назви російською мовою і ці назви регулярно збігалися з тими, що використовувала прокремлівська пропагандистська мережа.

Згідно з дослідженням ISD, із 219 відеороликів, розміщених у Deutsche Wahrheit у період з 15 квітня до 11 липня, у 40% згадувалися біженці. В інших відеороликах прагнули пов'язати Україну з нацизмом загалом, дискредитувати конкретних українських лідерів чи покласти провину за енергетичні проблеми та інфляцію Європи на її підтримку України.

Як пише видання, однією із груп, у якій російська пропаганда знаходить відгук, є радикальні європейські активісти, які виходять на протести проти цін на енергоносії.

Нагадаємо, з інфографіки «Слово і діло» можна дізнатися, в яких країнах Європи найбільше українських біженців.

Також ми писали, на яку допомогу можуть розраховувати українські біженці у топ-3 найпопулярніших країн.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО