Погано або ще гірше: чому це про приватизацію ОПЗ?

Олександр Савченкоекономіст, фінансист

Залучення радника до продажу ОПЗ – це прийнятна ініціатива, але все одно в нас зараз ситуація, коли тягнути з приватизацією гірше, ніж продати.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів економіст Олександр Савченко, оцінюючи приватизацію ОПЗ, до якої планують залучити радника.

«Річ у тім, що тягнути з приватизацією вже не варіант. Підприємства, які планують на продаж, доводяться до рівня металобрухту. ОПЗ має борги. В цій ситуації що пізніше буде приватизація, то менша ціна. Колись Одеський припортовий завод коштував 1 мільярд доларів, потім 800 мільйонів, а потім – півмільярда. Зараз чиновники, «смотрящі» довели ціну заводу до 54 мільйонів доларів. Це вже на сьогодні просто смішна ціна», – зазначив Савченко.

За такої влади нічого, на жаль, вже зробити не можна, тому що приватизація стала політичним процесом, додав економіст.

За його словами, що далі завод матиме державний статус, то більше забиратиме коштів в українців, адже за збитки платимо ми.

«Якщо українці не здатні контролювати свої активи, а українці не здатні цього робити, то, відповідно, краще ці активи продати. Тим більше будуть витрати на утримання», – підкреслив експерт.

«З одного боку, в нас виходить, що в таких умовах, які склалися, приватизація – це все одно, що задарма віддати завод, а з іншого – що довше він залишається в руках держави, то більше висмоктує ресурсів, дає можливості збагачення «смотрящим». Тому в нашому випадку приватизації ОПЗ є два сценарії – поганий і дуже поганий», – констатував Олександр Савченко.

Експерт РПР Ілля Несходовський наголосив, що не слід зволікати з приватизацією, й також висловив побоювання з приводу того, що якщо не рухатися в напрямку приватизації, то лише триватиме привласнення прибутку політичними верхівками, що підтримуватиме корупцію в Україні.

Раніше у ФДМ повідомили, що продати ОПЗ не можуть у зв'язку з тим, що поки не знайшли рішення в питанні токсичних боргів підприємства й ведеться пошук радника для вирішення цієї проблеми.

Нагадаємо, в 2016 році ФДМ двічі виставляв Одеський припортовий завод на продаж, але покупців на підприємство не знайшлося.

«Слово і Діло» розбиралося, навіщо взагалі потрібна приватизація в Україні та як вона проходитиме. Детальніше – за посиланням.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО