Споживач проти монополіста: чому киянам відключають гарячу воду

Володимир Омельченкодиректор енергетичних програм

Головне завдання Національної комісії, що здійснює держрегулювання у сферах енергетики і комунальних послуг (НКРЕКП), – захист прав споживачів. Однак сьогодні споживач залишився сам на сам із монополістом.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів директор енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко, оцінюючи дані «Київенерго», згідно з якими, понад три тисячі споживачів у столиці залишаються без гарячої води.

«Київенерго» – монополіст, і, як будь-який монополіст, намагається зловживати своїм становищем. У такій ситуації повинні існувати правові запобіжники. Зокрема, контрольні функції зобов'язана виконувати НКРЕКП. Якщо «Київенерго» обмежує право споживача на отримання послуг - постачальник повинен бути покараний аж до позбавлення його ліцензії», - пояснює Омельченко.

За його словами, в ситуацію зобов'язані втрутитися судові інстанції, НКРЕКП, Антимонопольний комітет, адже є явне порушення права споживачів на отримання якісних послуг.

«Найбільші боржники перед «Київенерго» – це державні організації. Але пересічних споживачів не повинні цікавити фінансові показники чи інші проблеми постачальника, з якими той повинен справлятися самостійно. Якщо «Київенерго» не може вирішити питання з поверненням боргів – до цієї компанії повинні бути застосовані жорсткі антимонопольні рішення, аж до реструктуризації чи націоналізації підприємства», - міркує фахівець.

«Відключення гарячої води влітку – це порушення прав споживачів. І тут є вина не тільки «Київенерго», але й недопрацювання НКРЕКП, Мінфіну, місцевої влади, які виявилися нездатними організувати нормальне забезпечення водою киян. Поки що єдиний варіант для споживачів - звертатися до судів», - проаналізував ситуацію Володимир Омельченко.

У Києві відключили гарячу воду на Оболоні, Троєщині, Райдужному і Воскресенському масивах. Заборгованість за гарячу воду у столиці сягнула 4,2 мільярдів гривень.

Нагадаємо, іще три роки тому чинний мер Києва пообіцяв покінчити зі щорічними відключеннями води влітку, проте не вирішив проблему.

Що зробив для столиці і киян протягом трьох років управління містом Віталій Кличко – «Слово и Діло» з'ясувало в матеріалі «Три роки після виборів мера Києва. Які передвиборні обіцянки встиг виконати Кличко».

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО