Bayraktar Kizilelma: турецький безпілотник з українським серцем

Читать на русском
Про те, що з себе представляє новий турецький безпілотник Bayraktar Kizilelma і до чого тут Україна – в матеріалі Слово і діло
Bayraktar Kizilelmatwitter.com/Selcuk

14 грудня в Туреччині здійснив перший політ турецький безпілотний апарат Bayraktar Kizilelma, який розробила компанія Baykar Makina. Він примітний тим, що на обидві версії БПЛА ставляться двигуни українського виробництва. А сам БПЛА створений у тісній кооперації з українськими двигунобудівниками. Це дуже великий прорив як для Туреччини, так і для України.

«Слово і діло» зібрало все, що відомо про Bayraktar Kizilelma, який може з'явитися і на озброєнні України.

«Червоне яблуко»

Kizilelma з турецької перекладається, як «червоне яблуко». Насправді це навіть не стільки безпілотник у традиційному розумінні цього слова, скільки бойовий безпілотний літак. Він розроблений в рекордно короткі терміни – менш ніж за рік; а перший політ він здійснив менш ніж через місяць після того, як прототип був представлений на випробування.

Bayraktar Kizilelma призначений в першу чергу для перехоплення і знищення повітряних цілей, а також для придушення систем ППО. Озброюватися він буде ракетами, при цьому Bayraktar Kizilelma – один з небагатьох у світі зразків, що мають можливість «агресивного маневрування». У цій справі йому допомагає швидкість - 740 км/год крейсерська та 900 км/год максимальна. Він може літати на відстань до 930 кілометрів і підійматися на висоту до 12 км. У повітрі новий БПЛА може провести до п'яти годин, а його корисне навантаження - близько тонни.

«Байрактари» незабаром зможуть протистояти дронам-камікадзе та літакамНезабаром Байрактари зможуть протистояти іранським дронам-камікадзе та літаки, використовуючи ракети повітря-повітря.

Цікаво, що на БПЛА стоять українські двигуни від компанії «Івченко-Прогрес» («Мотор Січ»). Bayraktar Kizilelma має дві модифікації: модифікація MIUS-a з українськими АІ-25ТЛТ, які розганяють безпілотник майже до швидкості звуку та модифікацію MIUS-В з українськими ж реактивними двигунами АІ-322Ф; теоретично, друга модифікація буде надзвуковим БПЛА, аналогів якому у світі практично не знайдеться.

Зараз основним носієм нових БПЛА планується зробити турецький десантний корабель TCG Anadolu. Bayraktar Kizilelma зможе злітати з короткої доріжки й так само сідати на корабель.

Чи отримає Bayraktar Kizilelma Україна

Теоретично, нові безпілотники може отримати й Україна – причому однією з найперших країн.

Компанія Baykar планує завершити будівництво свого заводу в Україні за два роки. Але сподіваються, що впоратися вийде раніше – вже у 2023 році. Наперекір кремлівським погрозам та істерикам, можна говорити про те, що завод в Україні точно запрацює – і генеральний директор компанії Халюк Байрактар раніше не виключав, що на новому заводі в Україні будуть вироблятися саме Bayraktar Kizilelma.

Україна створила дрон-камікадзе дальнього польоту: «Укроборонпром» розповів деталіУкраїна розробила дрон, схожий на іранський «Шахед», але з важливим покращенням. Український безпілотник зможе атакувати цілі кілька разів.

Міністр оборони України Олексій Резніков раніше запрошував іноземні збройові компанії надіслати новітні зразки своєї зброї на фронт в Україну – щоб протестувати їх у бойових умовах на живих мішенях, роль яких відіграють російські терористи.

Тим більше, що Україна грає у виробництві Bayraktar Kizilelma важливу роль; звичайно, у турків є запасний варіант модифікації БПЛА з турецьким турбореактивним двигуном TF-6000, але в першу чергу, розраховують на постачання української продукції «Мотор Січ» – АІ-25ТЛТ та АІ-322Ф. Тому не можна виключати, що перші більш-менш серійні зразки безпілотників прибудуть саме в Україну.

Антон Корж, спеціально для «Слово і Діло»

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: