АМКУ рекомендує повернути держконтроль за обігом пального: подробиці

Читать на русском
АМКУ пропонує уряду повернути держконтроль за обігом пального. На сьогодні жоден держорган загалом не має повної інформації про обіг нафтопродуктів.
Фото Слово і діло

Антимонопольний комітет рекомендує Кабміну повернути державний контроль за обігом пального в Україні, оскільки на сьогодні жоден держорган загалом не має повної інформації про обіг нафтопродуктів.

Про це йдеться у заяві пресслужби АМКУ.

Ціни на пальне: як змінювалася середня вартість бензину, газу та дизеля у 2021-2022 рокахЯк минулого і цього року змінювалася середня вартість бензину, дизельного палива та автогазу – на інфографіці.

У Комітеті пояснили, що після дефіциту пального на роздрібному ринку навесні 2022 року розпочали два дослідження.

«Перше – пов’язане із виявленням причин та чинників, що вплинули на обмеження пропозиції на ринку роздрібної реалізації світлих нафтопродуктів (мова йде про високооктанові бензини та дизельне пальне (далі – пальне). Друге – зі встановленням цін на пальне протягом 2022 року», – заявили в АМКУ.

У відомстві повідомляють, що ще не мають остаточних результатів дослідження, але «з огляду на підвищений попит на пальне, який у будь-який момент може призвести до повторення ситуації квітня-травня 2022 року», вирішили терміново звернутися до уряду з основними проблемними питаннями, які виявили в ході досліджень.

Так, АМКУ заявляє, що неможливо оцінити обсяги ринків пального, а також реальний попит та пропозицію на пальне після запровадження воєнного стану в країні.

З цією метою Комітет звертався до органів державної влади, виробників, імпортерів, суб'єктів господарювання, які продають пальне.

У ході дослідження АМКУ зіштовхнувся зі значними труднощами у отриманні зазначеної інформації, а отримані дані є неповними.

Також, як з'ясувалося, жоден державний орган і держава загалом не мають повної та достовірної інформації про обіг пального в Україні.

А держава не може прогнозувати і планувати дії на ринку пального через відсутність зазначеної інформації і є залежною від учасників ринків пального.

Тому АМКУ ухвалив рішення надати Кабміну такі пропозиції:

  • Визначити орган державної влади та покласти на нього повноваження щодо складання та ведення фактичних та прогнозних балансів попиту та пропозиції світлих нафтопродуктів (пального) на відповідному ринку для недопущення виникнення дефіциту.

  • Ініціювати внесення змін до Податкового кодексу України щодо відновлення подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування.

  • Надати доручення Міністерству економіки України, Міністерству фінансів України та Міністерству інфраструктури України щодо невідкладного виконання вимог пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 2022 року №  638 «Деякі питання здійснення публічних закупівель нафтопродуктів в умовах воєнного стану з метою зменшення їх дефіциту на внутрішньому ринку».

Нагадаємо, у жовтні в Раді заявили, що в Україні немає дефіциту нафтопродуктів і стояти в чергах на АЗС немає сенсу.

«Слово і діло» писало про те, як змінювалася середня вартість бензину, газу та дизеля цього і минулого року.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися:
АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО
Підпишіться на наш канал