Нарахування пенсії: як перевірити, чи сплачує роботодавець за вас страхові внески

Читать на русском
Запису в трудовій книжці недостатньо для автоматичного зарахування цього періоду трудової діяльності для нарахування пенсії. Як дізнатись, чи маєте ви страховий стаж.
Слово і діло

Раніше запис у трудовій книжці гарантував нарахування пенсії, а зараз неважливо скільки років ви працювали, головне – чи сплачували при цьому страхові внески. Зазвичай, це робить працедавець, але бувають випадки, коли цього не відбувається. Трудовий стаж людині нараховується, але на пенсії це мало позначиться. «Слово і діло» розбиралося, як перевірити, чи сплачує за вас працедавець страхові внески.

Що важливо знати про нарахування пенсії

Запис в трудовій книжці не є підставою для автоматичного зарахування цього періоду трудової діяльності до страхового стажу.

До пенсії зараховується лише той період, за який були сплачені страхові внески за працівника.

Саме страховий стаж враховуватиметься при нарахуванні пенсії та наданні допомоги з тимчасової втрати працездатності, безробіття.

Як перевірити свій страховий стаж

Кожен працівник може самостійно перевірити, чи сплачує роботодавець за нього страхові внески та який період роботи зарахують до його страхового стажу.

На порталі Пенсійного фонду України можна отримати інформацію:

  • про трудову діяльність;

  • наявний страховий стаж;

  • суми внесків, сплачених до ПФУ та розмір заробітної плати;

Також можна онлайн подати заявку на отримання пенсії при досягненні відповідного віку та страхового стажу.

Окрім сайту Пенсійний фонд має відповідний додаток, який можна встановити на смартфон чи планшет, що працюють на системі Android та IOS.

Як зареєструватися на порталі Пенсійного фонду

Існують наступні способи реєстрації на порталі:

  • за електронним цифровим підписом (ЕЦП);

  • за логіном та паролем, які можна отримати у відділенні ПФУ;

  • шляхом ідентифікації в сервісі ID GOV UA, який включає в себе ідентифікацію за ЕЦП, за мобільним телефоном (Mobile ID) або шляхом банківської ідентифікації в одному з 27 банків України (Bank ID).

Які переваги має реєстрація за е-підписом

Для тих, хто авторизувався на порталі ПФУ за допомогою кваліфікованого е-підпису (КЕП), надається можливість сформувати та подати відомості про трудові відносини, а саме:

  • перевірити чи заповнити загальні дані – для застрахованої особи визначаються автоматично та не надаються на редагування, а для страхувальника надаються на ручне заповнення та подальшу перевірку наявності особи в Реєстрі застрахованих осіб (РЗО) та наявності трудових відносин між страхувальником та застрахованою особою;

  • заповнити записи паперових документів (трудової книжки, військового квитка, диплому, книжки колгоспника тощо), скан-копії яких буде додано до звернення;

  • додати скан-копії документів, які є обов’язковими для подання відомостей про трудову діяльність;

  • підписати звернення КЕП та надіслати його до органу ПФУ.

Після опрацювання звернення застрахована особа в кабінеті зможе побачити актуальні дані про свою трудову діяльність, які зафіксовано в ПФУ.

Як працює розділ електронної трудової книжки

Один із сервісів, який працює на порталі, є сервіс «Електронна трудова книжка», який дає змогу переглянути відомості про трудову діяльність за даними звітних відомостей роботодавця. Також міститься інформація про сплачені страхові внески з 2000 року (в окремих випадках з 1998 року).

На порталі можна налаштувати безкоштовний сервіс СМС-інформування, який дозволить щомісячно безкоштовно отримувати короткі повідомлення для застрахованих осіб про зарахування/незарахування єдиного соціального внеску підприємством, на якому він працює, інформацію про «зароблений» особистий страховий стаж.

Інформація надходитиме у вигляді СМС на мобільний телефон або електронного листа на e-mail. Підключити цей сервіс також можна у відділенні Пенсійного фонду.

Як скористатися пенсійним калькулятором

Скористатися пенсійним калькулятором зможуть ті, хто зареєструвався на порталі ПФУ за допомогою електронного цифрового підпису, надається інформація з Реєстру застрахованих осіб щодо його трудової діяльності згідно з Системою персоніфікованого обліку ПФУ.

При цьому користувач має змогу визначити умови розрахунку пенсії, а саме:

  • обрати алгоритм розрахунку – як за введеними даними, так і з урахуванням стажу, який буде набуто на дату настання пенсійного віку;

  • актуалізувати дані трудової діяльності – доповнити періоди трудової діяльності з визначенням заробітної плати та якщо необхідно відредагувати суми щомісячного заробітку;

  • виконати розрахунок пенсії (кнопка «Зберегти та розрахувати»).

Раніше «Слово і діло» розбиралося в плюсах і мінусах закону про трудові книжки в е-форматі та автоматичного призначення пенсії.

Також ми подивилися, що пропонує Кабмін щодо індексації та підвищення пенсій і кого стосуватимуться зміни у законодавстві.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ

та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»
Поділитися: