В Україні планують створити Державну житлово-комунальну інспекцію для захисту споживачів. У Верховній раді зареєстрували законопроєкти, які передбачають створення установи, яка має здійснювати державний контроль за стандартами та нормами у галузі ЖКГ. У коментарі «Слово і діло» Олександр Сергієнко відзначив, що нова інспекція повинна опікуватися контролем індивідуального споживання послуг ЖКГ.
«Це важливий крок, але цього замало для наведення ладу у комунальній галузі. Те, що певний орган має контролювати якість надання послуг – це нормально. У нас вже була така інспекція, куди можна було скаржитися, але цього недостатньо для задоволення інтересів людей. Справа в тому, що у багатоквартирних будинках мешкає близько 50% населення. І є фундаментальна суперечність між індивідуальним споживанням і колективною відповідальністю, яку нам нав’язують», ‒ сказав Сергієнко.
Експерт додав, що має бути встановлений чіткий контроль за споживанням.
«Без того, щоб встановити чіткий контроль за споживанням у кожному домогосподарстві – жодна інспекція не допоможе. Тому фундаментальне завдання – це встановлення точного обліку послуг, яке споживає домогосподарство. Причому, на сучасному рівні, а не щоб просто контролери ходили», ‒ сказав він.
Сергієнко додав, що також повинні змінитися підходи до формування тарифної політики.
«Друга необхідна умова – це формування тарифу. Тому що коли він заснований на затратному принципі – це шлях у глухий кут, бо будь-яке поліпшення у будинку буде з’їдатися монополістами через намагання не втратити прибуток», ‒ пояснив він.
Нагадаємо, українці заборгували за послуги ЖКГ у жовтні понад 50 млрд грн.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»