Шлях до моря: де в Україні ремонтують автодороги

Читать на русском
Денис Поповичжурналіст

В Україні почався масштабний ремонт автомобільних доріг. Роботи ведуться в різних областях, причому подекуди дороги вдалося оновити протягом декількох місяців. У цьому переконався автор, двічі проїхавшись маршрутом Київ-Бердянськ різними шляхами.

Окремі ділянки доріг в Україні ремонтувалися й раніше. Взяти, наприклад, автотрасу Дніпро-Запоріжжя, яку ще в позаминулому році перетворили в автобан. Минулого ж року оперативно була відремонтована траса Запоріжжя-Маріуполь. Однак більш-менш активні ремонтні роботи почалися вже у 2020 році. У цьому можна переконатися, рушивши з Києва вбік Азовського моря, до Бердянська.

Для цього існує кілька шляхів. Один з них – це маршрут через Бориспіль в напрямку Золотоноші, Кременчука та Кам'янського (Дніпродзержинськ). Це автотраса Н-08 (відремонтований торік відрізок Запоріжжя-Маріуполь є її частиною). Тут від Борисполя до кордонів із Черкаською областю доведеться їхати по старій дорозі. Місцями асфальт вже зіпсований. Особливо це помітно в районі Переяслава, де покриття пішло буграми і «хвилями». Ям тут немає, але це лише через відносно «лагідну» зиму. Наприклад, ранньою весною 2019 року по Н-08 в Київській області треба було їхати дуже обережно, щоб не пробити колеса.

У Черкаській області зараз триває активний ремонт. Це помітно вже в Софіївці – першому населеному пункті Черкаської області на цьому напрямку. Тут дорогу розширили так, що вона тепер може змагатися з Бориспільською трасою, і постелили новий асфальт. Після Софіївки ремонтні роботи йдуть ділянками. Вочевидь, будівельники мають проблеми з невеликими мостами, яких багато на цій ділянці. Через це рух місцями організовано в реверсному режимі, що призводить до заторів. Крім того, приблизно 30-кілометровий відрізок між трьома Золотоніський колами взагалі перекритий.

Об'їзд організовано через Золотоношу, де дороги не кращої якості. Саме тому розрахувати час руху через Черкаську область дуже важко. Утім, ці незручності обов'язково зникнуть, коли закінчиться ремонт. Потрібно просто почекати.

Проїхавши Золотоношу, ви потрапите на так зване «третє коло», на якому є поворот убік Дніпра. У цьому напрямку роботи не ведуться. Дорожні служби тільки поклали латки, хоча і досить якісно. Нинішній стан траси дозволяє підтримувати постійну швидкість руху в 90-110 км/ч.

Стан дороги в сусідній Полтавській області помітно гірший, ніж у Черкаській. Зовсім все погано – в Кіровоградській і Дніпропетровській областях. Вночі тут їхати просто небезпечно через великі вибоїни, в яких може «потонути» колесо. Вдень не рекомендується розганятися і слід бути дуже уважним і терплячим. Деякі ями можна об'їхати тільки по узбіччю. Поки немає ознак того, що після Кременчука намічаються якісь ремонтні роботи.

Жахіття закінчується після Каменського, де ви виїжджаєте на трасу Кривий Ріг-Дніпро, яка вже почала ремонтуватися. Потім можна повернути на об'їзну дорогу навколо Дніпра. Це дуже якісний автобан, який приведе вас на відремонтовану ділянку автодороги Дніпро-Запоріжжя, про яку згадувалося вище.

Після Запоріжжя шлях пролягає через Василівку. Ще навесні тут лежало «древнє» асфальтове покриття з колією і буграми. Однак вже влітку почалися ремонтні роботи, які пройшли ударними темпами. Станом на серпень залишилося лише нанести розмітку для того, щоб і ця дорога перетворилася в автобан.

«Велике будівництво»: як змінилося фінансування в бюджеті-2020Зміни в бюджеті на 2020 рік не торкнулися розвитку дорожньої інфраструктури в рамках Великого будівництва.

Якщо ви хочете їхати до Бердянська, то після Василівки потрібно зробити вибір: рухатися прямо вбік Мелітополя і Приморська (якщо ви зібралися в Кирилівку або Генічеськ, то їхати потрібно тільки так) або повертати наліво на Токмак. Рекомендуємо їхати до Токмака. Якщо минулоріч ця дорога була настільки ж жахливою, як ділянка в Дніпропетровській області, то зараз ситуація геть змінилася. За якихось чотири місяці ремонтники перетворили 140-кілометровий відрізок Василівка–Токмак–Бердянськ у прекрасне та рівне, як стіл, шосе. Тут теж залишилося нанести тільки розмітку, і шлях до моря відкрито.

Другий маршрут до Азову пролягає по трасі М-03 Київ-Харків. Цю дорогу в цілому привели до ладу ще до Євро-2012. Вона й досі у відмінному стані, але місцями дорожні роботи ще тривають. Можна рушити довгим окружним шляхом через Полтаву і Красноград, щоб потім повернути на трасу Харків-Сімферополь (їхати можна, однак покриття поступово стає непридатним і потребує ремонту). Або повернути ліворуч до Решетиловки, щоб потрапити на так звану «бетонку», яку почали будувати ще в позаминулому році. Ця дорога також веде до Каменського і Дніпра.

Уже відкриті для руху ділянки «бетонки» мають прогресивний вигляд. Однак висновки робити поки дуже рано – ця траса є вельми жвавою поки лише через величезну кількість будівельної техніки. Але коли «бетонку» закінчать, це й буде найбільш короткий та швидкісний шлях до Дніпра і далі до моря.

Тепер важливо не зупинятися. Якщо темпи ремонту доріг, досягнуті у 2020 році, збережуться, то буквально за пару років ми будемо жити геть в іншій країні... Хоча б у цьому сенсі.

Денис Попович, спеціально для «Слово і діло».


Підписуйтесь на наш аккаунт в Telegram, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Поділитися: