Метро запустять в останню чергу: до чого це призведе та чи можна відновити рух раніше

Читать на русском
Олександр Сергієнкодиректор центру «Інститут міста»
Володимир Цибулькополітолог

Перший етап послаблення карантину в Україні не передбачає відновлення руху громадського транспорту, яке може статися згідно з повідомленням ОПУ тільки в останню чергу. При цьому мер Києва Віталій Кличко повідомив, що столичний громадський транспорт буде працювати в обмеженому режимі щонайменше до 22 травня. «Наземний громадський транспорт працюватиме на першому етапі в обмеженому режимі. До 22 травня точно. Але ми збільшимо кількість маршрутів до тих районів, які сьогодні мало охоплені», – уточнив мер. У коментарі «Слово і діло» директор аналітико-дослідницького центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко зауважив, що запустити метро в особливому режимі можна й навіть потрібно набагато раніше, щоб уникнути тисняви в наземному транспорті. Володимир Цибулько додав, що наземний транспорт у Києві не дуже ефективний і без метро не витягує перевезення.

Директор аналітико-дослідницького центру «Інститут міста» зазначив, що якщо уряд послаблює карантин і дає можливість малому бізнесу працювати, то логічно передбачити послаблення й для транспорту.

На його думку, зараз уряд боїться ухвалювати самостійно рішення. Однак можна розробити якийсь особливий план роботи метрополітену на певний період і знайти золоту середину у вирішенні проблеми.

«Це буде непопулярний захід, але на деякий час можна скасувати пільги для пенсіонерів, щоб пенсіонери, які не працюють, не їздили в транспорті. Усі інші – могли б їздити на роботу», – зазначив Сергієнко.

Він позитивно оцінив ініціативу мера збільшити кількість наземного транспорту, але додав, що це не вирішить проблеми.

«Якщо наземний транспорт не впорається, то вихід один – відкривати метро з урахуванням вимог безпеки, обмеженнями на вхід. Якщо освітні установи не працюють, то студенти, школярі в метро не допускаються. Стосовно дітей дошкільного віку теж потрібно думати. У будь-якому разі, щоб запустити метро раніше, потрібно обмежити категорію пасажирів, щоб не переповнювати вагони», – прокоментував Олександр Сергієнко.

Співрозмовник нагадав також практику, яка була поширена за радянських часів. Зокрема, розносили початок роботи різних підприємств. Однак, чи відповідає це зараз інтересам бізнесу та економіки, незрозуміло, додав він.

Сергієнко зазначив, що перші дні роботи наземного транспорту після 12 травня покажуть справжню ситуацію. Якщо будуть натовпи людей на зупинках і тиснява в наземному транспорті, метро доведеться відкривати раніше, це буде навіть безпечніше.

Як штрафують за порушення правил карантину в Україні та інших державахКарантин через коронавірус діє в більшості країн. Пропонуємо порівняти, як за його порушення штрафують в Україні та у світі.

«У будь-якому разі, щоб уникнути скупчення народу і тисняви в наземному транспорті щонайменше логічно було б відкрити метро. Як варіант, можна скоротити час роботи метрополітену. Також варто подумати про те, щоб відсікти пільговиків на деякий час, тому що в Києві це практично третина. Тож пасажиропотік зменшиться», – проаналізував Олександр Сергієнко.

Політолог Володимир Цибулько зауважив, що запустити роботу метрополітену можна раніше. Наприклад, вагони метро після кожного проїзду за маршрутом можна ставити на якусь 10-хвилинну паузу й дезінфікувати, оскільки метро обслуговувати простіше, ніж наземний транспорт.

Експерт також звернув увагу на те, що в Москві метро ніхто не закривав, закриті тільки окремі станції і, можливо, в Києві також слід піти таким шляхом.

«Громадянам потрібно якось діставатися до роботи. Буде краще, якщо українці почнуть хоча б потроху заробляти. Велика частина населення вже вичерпала свої запаси. Наземний транспорт не витягне. На Лівому березі фактично проживає два обласних центри, умовно дві Вінниці. Київ – місто на двох берегах. Ефективного автобусного сполучення немає», – зазначив експерт.

Політолог припустив, що уряд може відновити рух раніше, якщо не буде зростання захворюваності і, якщо зрозуміє, що наземний транспорт не здатен впорватися із навантаженням, тим більше є варіанти, як це зробити.

«Слово і діло» вивчило настрої населення щодо нинішньої ситуації в країні відповідно до (даних КМІС і соціологічної групи «Рейтинг»).

«Слово і діло» також пропонує порівняти, як штрафують за порушення правил карантину в Україні та інших країнах.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps


Підписуйтесь на наш аккаунт в Telegram, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Поділитися: