Скасування дозволів від ДАБІ: як це вплине на відновлення автодоріг

Читать на русском
Андрій Мартенсексперт РПР в дорожній галузі

Кабінет міністрів скасував обов'язкове одержання підрядниками дозволу на початок робіт із будівництва доріг від Державної архітектурно-будівельної інспекції (ДАБІ). Напередодні прем'єр-міністр Олексій Гончарук заявив, що ДАБІ і зовсім можуть ліквідувати. «Схематозів», зокрема в Державній архітектурно-будівельній інспекції, не буде. Якщо потрібно буде, то ліквідуємо ДАБІ в тому вигляді, в якому вона є зараз», – сказав він. У коментарі «Слово і Діло» менеджер групи реформування дорожньої галузі «Реанімаційного пакету реформ» Андрій Мартенс позитивно оцінив рішення Кабміну.

Він пояснив, що в підрядників йшло 3-4 місяці на те, щоб узгодити з ДАБІ різні питання, документацію. Ухвалення такого рішення істотно заощадить час і прискорить процес відновлення доріг.

«Раніше до пів року могло піти на те, щоб отримати дозвіл. Реально бралися до робіт в червні, у найкращому разі в липні, а іноді навіть у серпні. Зараз є шанс, що швидше буде починатися сезон, а значить і підрядники будуть швидше братися до робіт», – прокоментував Мартенс.

За словами експерта, скасування дозволу дасть можливість підрядникам розпочати роботи, можливо, навіть навесні, нехай не з 1 березня, але набагато раніше.

Експерт РПР уточнив, що в отриманні дозволу від ДАБі не було особливого сенсу, оскільки процес був дуже зарегульований і не давав нічого, окрім затягування часу.

Зменшіть швидкість: найнебезпечніші дороги державного значення в УкраїніВ Україні за минулий рік і перший квартал 2019-го сталося 185,3 тисячі ДТП, з них майже 5,5 тисяч – на дорогах державного значення.

«Тепер сезон дорожніх робіт буде не 3-4 місяці залежно від зими, а може збільшитися вдвічі. Отже, є шанс удвічі збільшити кількість відремонтованих доріг, це суто за термінами», – прокоментував фахівець.

Водночас експерт зауважив, що пропозиція прем'єра ліквідувати ДАБі – крайній захід. З одного боку, ДАБІ – годівниця, архітектурно-будівельні норми зараз дозволяють ставити будь-якого підрядника в ситуацію «ти мені винен».

Однак, з іншого боку, не обов'язково ліквідувати структуру, є альтернатива, зазначив Мартенс.

«Не варто кидатися з крайності в крайність. Як варіант – можна максимально спростити всі процедури», – підкреслив він.

Крім того, повинно поставити питання про те, що будь-який підрядник, будівельник несе відповідальність як кримінальну, так і іміджеву. Потрібно створювати такі заходи, при яких за неякісну роботу, виконану одного разу, далі взагалі ніхто не захоче співпрацювати.

В Україні, на жаль, у гонитві за швидким прибутком і можливістю давати відкати через корупційну складову в дорожній сфері недобросовісні компанії продовжують діяльність.

Підсумовуючи, він підкреслив, що контроль повинен бути, але так, щоб ця система не заважала, не ставила палки в колеса і не була годівницею для різних структур.

Нагадаємо, в Україні презентували «Дорожню стратегію-2020». Раніше ми зібрали обіцянки політиків на 2020 рік.

Також нагадаємо, що обіцяють зробити міністри уряду Гончарука в 2020 році.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.