УЗ і німці: що мав на увазі Гончарук, коли сказав у Давосі, що залізницю віддадуть на 10 років

Читать на русском
Богдан Бондаренкоексперт з конституційного права
Геннадій Дубовкандидат юридичних наук

Національний німецький оператор залізничних перевезень Deutsche Bahn консультуватиме «Укрзалізницю», а не керуватиме нею. Так німецька компанія прокоментувала слова прем’єр-міністра України Олексія Гончарука про бажання віддати УЗ в управління німецьким фахівцям. Напередодні під час українського сніданку в Давосі Гончарук заявив: «Так, ми хочемо віддати німцям на 10 років в управління залізницю».

На заяву глави уряду одразу відреагувала нардепка від «Голосу» Юлія Клименко: «Судячи з усього, прем‘єр-міністр України – не тільки не економіст, але й не юрист. Він не знає, що уряд самостійно не може передати «Укрзалізницю» в управління, бо це стратегічний об‘єкт завбільшки з 5% ВВП України».

Невдовзі на сторінці Гончарука у Facebook з’явилось уточнення, що «Україна повністю збереже контроль над «Укрзалізницею» і німецькі фахівці працюватимуть над реформуванням управлінських механізмів підприємства.

«Відразу відкидаю всі чутки – ні про який продаж або оренду такого важливого державного об'єкта, як «Укрзалізниця», не йдеться», – запевнив прем'єр.

Економічний форум у Давосі: які обіцянки дав ГончарукПрем'єр-міністр Олексій Гончарук на форумі в Давосі встиг дати близько семи обіцянок, майже всі – для інвесторів.

Далі повідомляється, що Міністерство інфраструктури підписало Меморандум про взаєморозуміння із німецьким оператором Deutsche Bahn. Щоправда, у німецькій компанії повідомили, що Меморандум про порозуміння, в якому будуть зафіксовані деталі співпраці з «Укрзалізницею», планується підписати на початку лютого, коли до Києва прибуде член правління компанії, відповідальний за питання інфраструктури Рональд Пофалла.

«Це несерйозно. Усе, що відбувається навколо «Укрзалізниці» та заяв Гончарука, дуже важко зрозуміти. До того ж, так і лишається загадкою, який документ був підписаний в Давосі», – сказав «Слово і Діло» експерт з конституційного права Богдан Бондаренко, додавши, що не виключено, що прем’єр не дуже добре розумів, що саме мав на увазі, коли говорив, що український стратегічний об’єкт буде «передано» німцям, тоді як «Укрзалізниця» входить у число об’єктів, які не підлягають приватизації.

У свою чергу, кандидат юридичних наук Геннадій Дубов, утримуючись від коментарів щодо компетентності глави уряду, зауважив, що з юридичної точки зору нічого не відбулося.

«Оскільки у своїй заяви Гончарук сказав, що «ми хочемо віддати», а не «ми віддали», то формально, з юридичної точки зору, до нього не може бути претензій», – сказав у коментарі «Слово і Діло» адвокат «Столичної колегії адвокатів» Геннадій Дубов, додавши, що ніяких договорів з цього приводу не було підписано, а Меморандум, навіть якщо його і уклали, не має юридичних наслідків.

«Це лише пам’ятка – якщо брати дослівний переклад – або декларування намірів», – зазначив юрист.

Нагадаємо, раніше ми проаналізували, які обіцянки дав Гончарук, перебуваючи на економічному форумі в Давосі.

Також «Слово і Діло» разом з експертами розбиралось, чи відбудеться відставка Гончарука.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: