Техпаспорт і права у смартфоні: з якими ризиками доведеться зіткнутися

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

23 жовтня Кабінет міністрів України затвердив пілотний проєкт, під час якого будуть запущені онлайн-послуги. Одна з них дозволяє не носити з собою водійські права і техпаспорт, а пред'являти їх у смартфоні, за допомогою спеціального додатку. «Ми запроваджуємо цифровізацію документів, які завжди поруч – у вашому смартфоні! Після авторизації в електронному кабінеті громадянина через мобільний додаток «Дія» кожен українець зможе швидко і зручно пред'явити права і техпаспорт у разі потреби», – заявив прем'єр-міністр Олексій Гончарук. Тобто для замовлення електронного посвідчення водія та техпаспорта потрібно завантажити на смартфон мобільний додаток «Дія» та пройти електронну ідентифікацію. Імовірно, дана послуга запрацює в листопаді 2019 року.

Генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко зауважив, що це хороша європейська ідея, яка вимагає певних витрат і зусиль.

«По-перше, потрібно передбачити витрати для всіх поліцейських на закупівлю планшетів та пристроїв, які будуть зчитувати інформацію. По-друге, вже навіть в селах є антена, яка надає зв'язок. Але аж ніяк не скрізь і дуже часто зв'язок зникає саме просто в дорозі. Що робити, якщо цієї миті зупиняє співробітник поліції, хоче перевірити документи, а доступу до інтернету немає. Куди їхати? До найближчого центру?» – поділився думками Назаренко.

Крім того, можуть бути різні інциденти, наприклад, авто може бути оголошено в розшук, зазначив він.

Зменшіть швидкість: найнебезпечніші дороги державного значення в УкраїніВ Україні за минулий рік і перший квартал 2019-го сталося 185,3 тисячі ДТП, з них майже 5,5 тисяч – на дорогах державного значення.

Експерт нагадав, що в Україні за законом дають 24 години на встановлення особи. Далі, якщо у поліцейського виникають підозри, він може перейти до адміністративного затримання.

«Наприклад, якщо у поліцейського будуть сумніви на наявність документів на даний автомобіль, він може запропонувати пройти до найближчого відділення поліції для встановлення особи. Зрозуміло, що, коли стане вибір упустити потенційного злочинця або створити незручності водієві, поліцейський, ймовірно, обере друге», – прокоментував Назаренко.

За його словами, ініціатива може бути реалізована, але поки у всіх куточках України не буде забезпечений необмежений доступ до інтернету, впровадити електронний техпаспорт і права буде складно.

До слова, крім цифровізації, експерт позитивно оцінив інші нововведення для водіїв, зокрема в питаннях видачі прав і акредитації автошкіл.

На його думку, позитивно, що дозволили підготовку екстерном, тому більше не потрібно відвідувати курси з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації.

«Буває, що людина через зайнятість не може відвідувати автошколу, але цілком під силу самостійно вивчити ПДД, освоїти водіння. Раніше це, мабуть, можна було назвати лобіюванням інтересів автошкіл», – зазначив Назаренко.

Також, на думку експерта, правильним є дозвіл на фото- і відеофіксацію іспитів. Це дозволить прибрати корупційну складову.

«Можливо, навіть в разі таких резонансних ДТП, як в історії з Зайцевою, варто проводити розслідування, підняти матеріали іспиту та подивитися, хто приймав іспит. Відповідальність повинен нести і той інспектор, якому складали іспит, якщо він несумлінно виконував свої обов'язки», – резюмував Олег Назаренко.

Відзначимо, політолог Олександр Радчук проаналізував, до чого призведе безкарність на дорогах після жахливої ДТП в Харкові на вулиці Сумській.

Раніше ми писали, які найнебезпечніші траси в Україні.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: