Штрафи та пільги для «євробляхерів»: чи потрібно йти на поступки

Читать на русском
Ілля НесходовськийЕксперт «Реанімаційного пакету реформ»

8 листопада 2018 року ВР підтримала нові правила розмитнення автомобілів з європейською реєстрацією в Україні. Закон передбачає запровадження базових ставок для автомобілів залежно від типу двигуна та його обсягу. Так, для бензинових двигунів об'ємом до 3000 куб. см і більше запроваджуються базові ставки, відповідно, €50 та €100. Для дизельних двигунів об'ємом до 3500 куб. см і більше – €75 та €150. Пільговий період розмитнення тривав 90 днів. Штрафні санкції діятимуть через 180 днів із дати набуття чинності законом. Власники автомобілів на єврономерах збираються провести дводенний мітинг в урядовому кварталі й хочуть відтермінувати штрафні санкції.

У коментарі «Слову і Ділу» експерт «Реанімаційного пакета реформ» Ілля Несходовський зазначив, що позиція щодо відтермінування штрафів на сьогодні сумнівна.

«Зараз у відділеннях, де розмитнюють авто, черг немає. Яка аргументація? Немає такого, що в результаті фізичної неможливості розмитнити авто власники євроблях цього не зробили. Тобто можливості були і є. Відтермінування штрафу покаже слабкість держави», – констатував Несходовський.

Відтермінування штрафів може сприйнятись як сигнал, що в цій державі податки можна не платити вчасно, адже ще будуть або пільгові умови, або якісь зміни, додав він.

Щодо можливого запровадження своєрідних пільг, то, за словами Южаніної, наразі думають, як допомогти саме тим, хто не має реальних можливостей ані взяти кредит, ані позичити ці кошти, але авто вкрай потрібне для сім’ї. Однак позиція доволі неоднозначна, уточнив економіст.

Розмитнення авто на єврономерах: нові акцизи та штрафи для «євробляхерів»Щоб безперешкодно ввезти в Україну 14-річну Renault Laguna, її власник заплатив понад 40 тисяч гривень зборів. Митники вважають, що він заощадив.

«По-перше, виходить, що в людини знайшлися можливості й кошти для того, щоб придбати цей автомобіль, але немає коштів для того, щоб його розмитнити. По-друге, хто визначатиме, кому потрібно, а кому – не потрібно? Тут уже є корупційна складова для митників», – підкреслив він.

До того ж, за його словами, в доволі безглуздому становищі тепер опиняються ті, хто розмитнив авто на єврономерах.

«Цілком логічно, що люди почнуть думати, навіщо було розмитнювати, якщо знову влада придумує щось, щоб відтермінувати чи зменшити цей платіж. А ті, хто збирається розмитнити зараз, думатимуть, навіщо це робити, якщо можна почекати на зміни», – пояснив Несходовський.

На його думку, такі рішення, якщо будуть ухвалені, негативно позначаться на майбутніх рішеннях. Будь-яке списання має бути обґрунтованим.

«Є кошти, щоб придбати авто, але щоб заплатити податки, коштів немає. Де логіка? Якщо обґрунтування немає, то це спрацює лише на негатив. Наразі такий підхід власників «євроблях» – це шантаж, що неприпустимо», – наголосив експерт.

Ухвалили рішення, не ідеальне, але його потрібно виконувати, додав він.

«У всьому світі надання пільг чи серйозних податкових амністій проводиться лише для того, щоб було зрозуміло, що зараз можна зняти напруження, але далі йдемо, виконуючи закон. Ми вже ухвалили компромісне рішення, але вони знову вимагають пільг. Це призводить до того, що за несплату податків можна уникнути відповідальності, а ті, хто їх сплатив, зараз почуваються безглуздо», – резюмував Ілля Несходовський.

Більше про нові акцизи та штрафи для «євробляхерів» – на інфографіці.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: