Додаткові заходи для Донбасу: чи спрацюють нові пропозиції Німеччини

Читать на русском
Олег Саакянполітолог

Член зовнішньополітичного комітету Бундестагу від фракції ВДП Рената Альт запропонувала кілька додаткових заходів, що допоможуть врегулювати конфлікт на окупованих територіях Донецької та Луганської областей. Позитивно, що з’явилася така ініціатива, й вона продиктована тим, що міжнародні переговорні формати, які існують сьогодні, вичерпали себе.

Таку думку в своєму блозі висловив політолог Олег Саакян, передає «Слово і Діло».

Плюси додаткових заходів

«Позитивно, що з’явилася така ініціатива, й вона продиктована тим, що міжнародні перемовні формати, такі як Нормандський та Мінський, в сьогоднішньому вигляді вичерпалися й потребують створення нового порядку денного», – зазначив Саакян.

За його словами, на тлі того, що РФ саботувала зустрічі в Нормандському форматі, починаючи з того, що в Україні немає новообраної влади за декілька років, і відмовлялася спілкуватися, сьогодні відкривається вікно можливостей. Німеччина висуває ініціативу, Росія починає роздавати паспорти за принципом «купи козу – продай козу». Наразі є пожвавлення в міжнародних форматах питання російсько-української війни.

Висунуті пропозиції – це апелювання до відповідальності за невиконання заходів із реалізації домовленостей у Мінському форматі, відповідно, створення певної логіки послідовності, в якій вони мають виконуватися, додав він.

Мінуси нових пропозицій

Ідеться про один з елементів можливої реінтеграції, а саме міжнародну адміністрацію. Безумовно, без демілітаризації територій, транзитної юстиції та миротворців, уточнив експерт.

На його думку, говорити про можливість функціонування міжнародної адміністрації було б дуже наївно, але це вже намагання імплементувати в міжнародні домовленості та в порядок денний один з елементів такого сценарію.

Порушення питання доповнення Мінських домовленостей термінами, пріоритетами та наслідками за бездіяльність є позитивним. Але такі ініціативи можна віднести до продукту, який має вмерти.

Він висловив сумнів, що саме в такому вигляді це може бути реалізовано. Ми маємо справу зі створенням порядку денного для дискусії, не більше.

Російсько-українська війна має три підвалини. Перша – неспроможність колективної системи безпеки, яка створилася після Другої світової війни, не допустити такої ситуації й відреагувати на неї. Друга – слабкість України, яка не змогла захистити себе в той момент. Третя – російський шовіністичний режим, який вважає нормальним окуповувати чужі території, як інструмент міжнародної політики та реалізації власних загарбницьких амбіцій, підкреслив політолог.

«Відповідно, жодним чином ці ініціативи Німеччини не змінюють причин, які породили російсько-українську війну, й не змінюють знакову ситуацію для того, щоб хоч одна з цих причин могла бути змінена», – пояснив він.

«Тому очікувати, що за цими ініціативами слідуватмие настання миру на сході України, не варто. Це лише лежання в правильному напрямку», – резюмував Олег Саакян.

Раніше «Слово і Діло» писало, що обіцяв Володимир Зеленський як кандидат у президенти для припинення війни та розвитку армії.

Які обіцянки встиг дати Володимир Зеленський, можна дізнатися, пройшовши наш тест.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: