Обіцянка кандидата: європейські стандарти на українських дорогах – чи зникнуть ями?

Читать на русском
Наталія ФорсюкДиректор Національного Секретаріату CoST в Україні

За результатами першого туру найбільшу кількість голосів виборців отримали Володимир Зеленський і чинний президент Петро Порошенко. «Слово і Діло» вирішило проаналізувати програмні обіцянки кандидатів на посаду президента України. Сьогодні розглядаємо ініціативи Володимира Зеленського щодо транспорту та розбудови сучасної інфраструктури. Зокрема, кандидат обіцяє будувати дороги за європейськими стандартами й встановити на дорогах автоматичний контроль ваги та швидкості автомобілів.

Директор Національного секретаріату CoST в Україні Наталія Форсюк зазначила, що наші стандарти не чим не гірші за європейські, українські ДБН передбачають багато важливих та корисних положень, їх просто потрібно дотримуватися.

«Проблема не в тому, що українські стандарти погані, а в тому що відбуваються порушення технологій. Дефекти на дорогах, ями, які ми бачимо, є наслідком порушення технологій, а не поганих стандартів», – зазначила Форсюк.

Безумовно, в транспортній сфері є певні зобов’язання відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, які потрібно виконувати, однак одночасно зробити все складно, потрібно визначити пріоритети, уточнила вона.

На сьогодні є фінансування в розмірі 300 млрд на 5 років. Потрібно забезпечити якісне виконання робіт за ці кошти, якість робіт тих доріг, які будуть відремонтовані, належне виконання проектів, додала експерт.

«Перехід на стандарти – це радше про запровадження інженерних послуг, зокрема послуг інженера-консультанта, управління якісного проектування, планування. Дійсно, на сьогодні якість проектування дуже низька. Спроможність проектувальників не така, як хотілося б. Причина в тому, що вартість таких робіт низька. Відповідно, ринок погано розвивається», – пояснила вона.

Щодо автоматичного контролю ваги та швидкості авто, то щоб така фіксація була можливою, потрібно буде шукати додаткове фінансування, підкреслила фахівець.

«Щоб у всій країні це дійсно запрацювало, потрібні кошти, на це зараз стільки ресурсів не передбачено. Тим більше є багато інших проблем, які потрібно вирішити», – констатувала вона.

«Прозора» політика: що з обіцяного Зеленським уже провалили або виконали інші політикиВолодимир Зеленський обіцяє впровадити прозору політику. Ми провели аналогію між його обіцянками та обіцянками інших політиків.

За її словами, контроль швидкості автомобілів може сприяти зниженню ДТП, але на сьогодні проблема аварійності не лише в цьому. Знову ж таки, повертаємося до того, що ремонтні роботи виконують не комплексно.

«Навіть коли відбувається поточний середній ремонт, а його переважно 85%, то є масове заниження узбіччя, тобто аварійна зупинка стає ускладненою або може призвести до перевертання авто, дуже багато дефектів розмітки. Тобто є такі проблеми, які можна вирішити, просто дотримуючись тих стандартів, які вже є, й забезпечуючи належну якість під час виконання ремонтних робіт», – наголосила вона.

«Якби було більше контролю під час виконання ремонтних робіт, то це значно підвищило б якість покриття, зменшило кількість ям, відповідно, й безпека на дорогах покращилася б», – резюмувала Наталія Форсюк.

Детальніше про те, як претенденти на посаду глави держави збираються ремонтувати українські дороги, розвивати IT-технології, промисловість та агропромисловий комплекс, – тут.

Які обіцянки зафіксовані в програмі кандидата Петра Порошенка та чи реально їх виконати – за посиланням.

Також «Слово і Діло» писало, що обіцяє кандидат у президенти України Володимир Зеленський.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: