Смоленська трагедія: дев'яті роковини авіакатастрофи, в якій загинув президент Польщі

Читать на русском
Дев'ять років тому під Смоленськом у Росії розбився літак із польською делегацією, тоді загинуло майже все вище керівництво Польщі, зокрема й президент Лех Качинський.
Уламки хвостовій частині борту Ту-154.Фото OTRS.

Дев'ять років тому, 10 квітня 2010 року, під Смоленськом у Росії розбився літак із польською делегацією. Тоді загинуло майже все вище керівництво Польщі, зокрема й президент Лех Качинський.

Як пише «Слово і Діло», під час посадки на військовому аеродромі «Смоленськ-Північний» зазнав катастрофи літак Ту-154, яким польська державна делегація прямувала в Катинь для участі в меморіальних заходах, присвячених 70-м роковинам розстрілів енкаведистами польських військових у 1940 році.

Смоленська авіакатастрофа: Росія наполягає на зіткненні з березоюУ Слідчому комітеті Російської Федерації назвали безпідставними висновки підкомісії Польщі про сліди вибуху на лівому крилі президентського літака Ту-154М, що розбився в небі під Смоленськом (РФ) в 2010 році.

У авіатрощі загинули всі 96 людей, які перебували на борту літака, серед них і президентське подружжя Леха та Марії Качинських, а також представники політичної, військової, релігійної еліти Польщі.

За цей час оприлюднили різні дані розслідування про причини авіакатастрофи, але остаточної відповіді досі нема.

Спочатку Комісія державної авіації з розслідування авіакатастроф МВС Польщі визнала причиною катастрофи помилку екіпажу, визначивши як чинник інциденту недостатнє аеронавігаційне забезпечення польоту з боку диспетчерів аеродрому «Смоленськ-Північний».

У лютому 2016 року в Польщі, за рішенням тодішнього міністра оборони Антоні Мацеревича, поновили розслідування, створивши відповідну комісію. Наразі розслідування триває.

Водночас РФ, всупереч міжнародному законодавству, не передала полякам зібрані на місці події уламки літака Ту-154, а також відмовила надати можливість провести реконструкцію лайнера з цих уламків.

У березні 2017 року Мацеревич назвав катастрофу під Смоленськом терактом, також він заявив про наявність «беззаперечних свідчень російської відповідальності за смоленську катастрофу».

У квітні 2017 року польська прокуратура перекваліфікувала звинувачення на адресу російських диспетчерів із «несвідомого» на «свідоме» доведення ними екіпажу президентського літака до авіакатастрофи.

У квітні 2018 року підкомітет Міноборони Польщі оприлюднив технічний звіт щодо Смоленської катастрофи, в якому, зокрема, зазначається, що ліве крило літака Ту-154 було знищене внаслідок внутрішнього вибуху. Таких же висновків дійшла і британська лабораторія судово-вибухових речовин Forensic Explosives Laboratory, підпорядкована Міноборони Великої Британії.

Наприкінці березня 2019 року експерти цієї лабораторії оприлюднили дослідження, що підтверджує сліди тротилу в більшості з 200 зразків розбитого літака екс-президента Леха Качинського.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: