Зеленський та «Слуга народу»: чи є фільм агітацією та як вплине на голосування

Читать на русском
Володимир Цибулькополітолог

Фільм, присвячений певному політичному сюжету, звичайно, є прямою політичною агітацією.

Таку думку в ексклюзивному коментарі «Слову і Ділу» висловив політолог Володимир Цибулько.

Він нагадав, що вже був прецедент із Каліфорнією, коли балотувався Шварцнегер. Фільм «Термінатор» у період виборів не показували.

«Будь-який інформаційний продукт, не пов'язаний із висвітленням поточних подій, є, по суті, агітаційним продуктом. Фільм за участю кандидата, фільм про кандидата або фільм із коментарями кандидата все одно сприймається як «джинса», елемент агітації. А фільм, присвячений політичному сюжету, звичайно, є прямою політичною агітацією», – зазначив Цибулько.

Якщо фільм оплачується з передвиборчого фонду, то заборонити його неможливо. Так, у нас є такий момент, що те, що не заборонено законом, дозволено. В принципі, така модель агітації не заборонена законом, але це все одно має визнаватися передвиборчою агітацією й оплачуватися з виборчого фонду, уточнив він.

Якби показ фільму був не в період виборів, жодних претензій до його трансляції не було б, додав експерт.

Фаворити передвиборчих перегонів: як змінювалися ставки на Порошенка, Тимошенко та ЗеленськогоСтавки на того, хто переможе в президентських перегонах, в Україні роблять уже давно. Ми подивились, як змінювалися коефіцієнти Зеленського, Порошенка та Тимошенко протягом місяця.

На його думку, фільм впливатиме на волевиявлення.

«Частина суспільства голосуватиме за героя фільму, а не за Зеленського. Можливо, 50/50. У людей часто немає часу та додаткових навичок поцікавитися, ким насправді є Зеленський. Тому майже половина виборців сприймають Зеленського відповідно до зіграного ним героя», – пояснив політолог.

Загалом, виборчого законодавства, яке є на сьогодні, цілком достатнє. Політика – доволі механістична справа, підкреслив він.

«Просто з тим набором механістичних прийомів працює кожен штаб, а особливо тут важлива особистість кандидата. Прийоми однакові використовують усі, а ефективність цих прийомів в одного 20%, а в іншого – 70%, а ще в когось – узагалі на нулі, образно кажучи. Політика – глибоко суб’єктивна річ, вона впирається в автора. Особистість кандидата є дуже важливою», – резюмував Володимир Цибулько.

Як змінювалися ставки на Порошенка, Тимошенко та Зеленського – за посиланням.

Раніше «Слово і Діло» підготувало аналіз, наскільки прогнози соціологів збігалися з результатами президентських виборів в Україні.

Нагадаємо, про всіх кандидатів та їхні програми можна почитати в розділі «Вибори-2019». Там же можна ознайомитися з їхніми деклараціями в зручному форматі інфографіки.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: