Вибори-2019: що буде найбільшою проблемою для Порошенка

Читать на русском
Володимир Фесенкополітолог

Армія, мова, віра – ключові ідеї, на яких базуватиметься й подальша виборча кампанія Порошенка, просто вона стане більш масштабною.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив політолог, директор Центру прикладних політичних досліджень «Пента» Володимир Фесенко.

«Очевидно, після офіційного висунення на другий термін кампанія стане більш інтенсивною. Ми це бачимо останній тиждень. Окрім того, ймовірно, будуть активні атаки, вкидання компроматів, негативні кампанії проти основних конкурентів, перш за все проти Тимошенко та Зеленського. І тут ми підходимо до питання, хто претендує на вихід до другого туру», – зазначив Фесенко.

На його думку, Порошенко має шанси на вихід до другого туру, він поки залишається серед фаворитів, до того ж за ресурсним показником він найбільш потужний кандидат.

Порошенко став краще виконувати свої обіцянки в 2018 роціПрезидент Петро Порошенко порівняно з минулим роком став трохи краще виконувати свої обіцянки.

«Звичайно, в Тимошенко також непогана ресурсна база. Хоча все ж таки, мабуть, адміністративних, можливо, й фінансових можливостей у неї менше, ніж у Порошенка. Так чи інакше, за рейтингами, за ресурсним забезпеченням Порошенко є одним із фаворитів», – підкреслив він.

З іншого боку, на сьогодні для Порошенка є два величезних ризики, адже є два кандидати, які його випереджають, – Тимошенко та Зеленський, уточнив політолог.

«Порошенко поступається обом. Друга проблема, ще більш складна – величезний антирейтинг. Майже 50% активних виборців говорять, що вони за жодних обставин не голосуватимуть за Порошенка», – акцентував він.

Тобто майже половина виборців, а за деякими соцопитуваннями, навіть більше, не хочуть голосувати за Порошенка, а це величезний показник. Якщо оцінювати з точки зору логіки другого туру, коли голосують не стільки за, скільки проти одного з кандидатів, то це майже вирок, додав експерт.

«Із таким антирейтингом він не може виграти вибори. Проблема ще й у тому, що попри активну кампанію, яка ведеться десь із серпня, антирейтинг не зменшується й залишається на такому ж рівні», – пояснив він.

За його словами, електорат Порошенка – більш заможні громадяни порівняно, наприклад, із виборцями Тимошенко чи Ляшка.

«По-перше, це більш заможні верстви населення в соціально-економічному сенсі. По-друге, це люди, які або мають активні патріотичні погляди, або дуже прагматичні. Тобто вони хочуть збереження нинішнього політичного курсу, не хочуть принципових змін. Є також люди, які побоюються приходу до влади Тимошенко. Є ті, хто зі скепсисом ставиться до Зеленського чи Гриценка, ті, хто не хоче реваншу екс-регіоналів», – наголосив політолог.

«Загалом, серед його виборців дуже багато людей, які сприймають Порошенка як, образно кажучи, менше зло. Тобто не довіряють повністю, але готові за нього проголосувати як за менше зло порівняно з іншими – Тимошенко, Зеленським, екс-регіоналами», – резюмував Володимир Фесенко.

Як з'ясувало «Слово і Діло», Порошенко став краще виконувати свої обіцянки в 2018 році.

Більше про те, що президент обіцяє на 2019 рік, – на нашій інфографіці.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: