Чому розмитнення «євроблях» може стати «чорним лебедем» для влади?

Читать на русском
Дмитро Купираполітолог

Склалася дивна ситуація. Люди, які не мали фінансової змоги купити розмитнений автомобіль в Україні, почали об’єднуватися й звертатися до влади з вимогою створити доступні умови розмитнення. Влада ухвалила рішення щодо розмитнення, але при цьому суспільство як мало проблему дорогого розмитнення, так і залишилося з цією проблемою.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив політичний аналітик Дмитро Купира, оцінюючи продовження протестів представників авто на іноземних номерах.

«Наразі маємо нову хвилю протестів із вимогою накласти вето на ухвалені закони щодо розмитнення. Ідея мітингувальників на сьогодні полягає в тому, щоб ухвалити постанову ВР, яка відмотає закони знову до другого читання. Тобто, щоб можна було заново пройти друге читання й внести поправки», – зазначив Купира.

Складно сказати, чи голосуватиме позитивно за це парламент, однак спільну мову потрібно буде знаходити з тими, хто зараз об’єднався й висуває свої умови, додав він.

На його думку, вето президента залежатиме від того, наскільки наполегливими й системними будуть акції.

Рада схвалила нову модель оподаткування «євроблях»: як голосували нардепиАвтомобілі на єврономерах тепер розмитнюватимуть за новими правилами. Верховна Рада ухвалила відповідний закон.

«Зважаючи на поточну ситуацію, можна сказати, що представники авто на єврономерах працюють доволі системно. Тут питання в тому, на скільки їх вистачить, наскільки довгим буде зацікавлення людей виходити на протести, як довго за часом триватимуть мітинги, чи вистачить енергії діяти», – уточнив експерт.

Він не виключив, що в разі неграмотної поведінки для влади ця ситуація може стати «чорним лебедем».

«Це може бути «чорним лебедем» напередодні виборів для влади. Тут є чіткі мішені тих, хто зараз відстоює те, щоб зробити розмитнення доступним. Є чіткі мішені відстоювання інтересів. На другому етапі це президент, на сьогоднішньому – парламент. Не вийде розтіктися мислію по древу. В цій ситуації є конкретні відповідальні, хто може або зупинити те рішення, яке вже ухвалене, або покращити ситуацію, допомогти», – пояснив аналітик.

Водночас силовий варіант вирішення ситуації виключений. Сторони намагаються поводитися мирно й дотримуватися законодавства, підкреслив він.

«З боку як влади, так і мітингувальників робиться максимально все, щоб питання вирішувалося в межах закону, щоб не було персональної агресії. Так, є проблема, навколо якої об’єдналася група людей, яка вимагає рішення від влади, однак немає особистої агресії до якихось персоналій. У цьому плюс», – констатував експерт.

Проте при цьому влада має розуміти, що в плані економічної свободи це мабуть єдине реальне добровільне об’єднання людей, де відсутня підтримка зовнішніх сторін, наголосив він.

«Так, намагаються приписувати якісь впливи окремих політиків, але поки ми цього офіційно не бачимо й не знаємо. Можливо, хтось і має інструменти контролю цього процесу, але поки про це не можна сказати. Зараз це єдине об’єднання в сенсі суспільного руху навколо процесу, який стосується економічної свободи громадянина. А до економічної свободи ще далеко. Ми навіть не входимо до 50 вільних економік світу», – резюмував Дмитро Купира.

Як відбувалося голосування за законопроект щодо розмитнення «євроблях» – на нашій інфографіці.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: