Є плюси й мінуси в нових законах №8487 і №8488 про зниження акцизного збору при імпорті авто. Зокрема, для автоімпортерів і дилерів позитиву немає.
Про це на своїй сторінці в Facebook написав генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, передає «Слово і Діло».
Експерт зазначив, що фактично дозволили ввозити будь-які вживані авто, що димлять, Євро-0 (або Євро мінус 100), але заборону залишили на ввезення нових авто нижче Євро 5.
«Хіба нове авто Євро-4 для екології гірше, ніж вживане нижче Євро-0? В ЄС хоч техогляд зупиняє таке ввезення, а в нас тепер жодних бар'єрів немає», – підкреслив Назаренко.
Розмитнення для простих українських «бляхерів»
За його словами, для них це 100% перемога й 100% позитив. Можна тепер розмитнити будь-яку «бляху» з Євро-0 за зменшеними ставкамии акцизу в 5-38 разів менше порівняно з наявними. Плюс ще й знижка на розмитнення 50% на 90 днів із моменту публікації законів.
«Плюс розмитнення без виїзду за кордон на внутрішній митниці без документів на авто за наявності договору купівлі/продажу авто, оформленого без нотаріуса в будь-якому підворітті на Подолі. Тож привітати їх можна, вони об'єдналися й перемогли, поки автомобілісти на українській реєстрації мовчали», – уточнив він.
Що чекає на «бляхобізнесменів» і власників «литовських фірм», які заробляли на «євробляхах»?
На думку фахівця, для цієї категорії це 100% негатив.
«Вони програли, хоча самі ці акції протесту й фінансували. Прості «бляхери» тепер кинуться оформлювати й розмитнювати авто, зістрибнуть з їхнього гачка, а вони позбудуться заробітку на «бляхах». Хто їм даватиме, по 900-1500 євро за ввезення «блях» через «верблюда» або по 200 євро за «перезаїзд», якщо можна буде легально розмитнити авто навіть Євро-0?», – пояснив Назаренко.
Він не виключив, що вони лобіюватимуть ветування законів, щоб не втратити налагоджений бізнес і підгодованих клієнтів. Плюс вони миттєво втрачають свою політичну вагу: «бляхери» розмитнять авто і все.
«Мета досягнута: мавр зробив свою справу – мавр має піти. А йти з підніжок політичного Олімпу не хочеться», – додав експерт.
Нові правила для простих українців, які не мають авто, – позитив?
За його словами, українці, які не мають авто, будуть у виграші.
_«За зниженими податками (в 5-38 разів) можна пригнати навіть авто Євро-0. Плюс депутати почули критику й поширили знижку 50% на акциз на всіх українців, а не лише «бляхерів», - констатував він.
При цьому для простих українців, які мають авто на українській реєстрації, це радше негатив, ніж позитив.
«Вони також зможуть пригнати з ЄС авто дешевше, але спочатку потрібно своє авто продати, а воно в ніч набуття чинності законом стане на 20-30% дешевше», – звернув увагу фахівець.
Легалізація авто на єврономерах та ЄС
«100% позитив для них, але не для нас. Україна вже перетворилася на могильник для зберігання ядерних відходів з ЄС і США. Тепер ще й перетвориться на смітник для вивезення евроавтошроту. І йдеться не просто про старі авто з ЄС, які можуть їздити. Старі «Жигулі» в Україні їздять і від «блях» не відрізняються. Йдеться про повністю гнилий автопарк, який уже не їздить і який вивозитимуть на евакуаторі в Україну наші «бізнесмени», отримуючи по 200-1000 євро повернення від ЄС утильзбору за вивезення шроту з ЄС і здаючи шрот на металобрухт, кидаючи те, що не приймуть (шкідливі для здоров'я компоненти) в наших лісах», – наголосив він.
«Плюс в автозаводів ЄС з'являється додатковий ринок: навіть ті європейці, хто не оновлював авто, оскільки не знав, куди подіти старе при забороні в нас нижче Євро 5, тепер знають куди. До нас», – резюмував Олег Назаренко.
Як відбувалося голосування за цей законопроект – на нашій інфографіці.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»