Розмитнення «євроблях»: хто виграв, а хто буде в програші

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

Є плюси й мінуси в нових законах №8487 і №8488 про зниження акцизного збору при імпорті авто. Зокрема, для автоімпортерів і дилерів позитиву немає.

Про це на своїй сторінці в Facebook написав генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, передає «Слово і Діло».

Експерт зазначив, що фактично дозволили ввозити будь-які вживані авто, що димлять, Євро-0 (або Євро мінус 100), але заборону залишили на ввезення нових авто нижче Євро 5.

«Хіба нове авто Євро-4 для екології гірше, ніж вживане нижче Євро-0? В ЄС хоч техогляд зупиняє таке ввезення, а в нас тепер жодних бар'єрів немає», – підкреслив Назаренко.

Розмитнення для простих українських «бляхерів»

За його словами, для них це 100% перемога й 100% позитив. Можна тепер розмитнити будь-яку «бляху» з Євро-0 за зменшеними ставкамии акцизу в 5-38 разів менше порівняно з наявними. Плюс ще й знижка на розмитнення 50% на 90 днів із моменту публікації законів.

Рада схвалила нову модель оподаткування «євроблях»: як голосували нардепиАвтомобілі на єврономерах тепер розмитнюватимуть за новими правилами. Верховна Рада ухвалила відповідний закон.

«Плюс розмитнення без виїзду за кордон на внутрішній митниці без документів на авто за наявності договору купівлі/продажу авто, оформленого без нотаріуса в будь-якому підворітті на Подолі. Тож привітати їх можна, вони об'єдналися й перемогли, поки автомобілісти на українській реєстрації мовчали», – уточнив він.

Що чекає на «бляхобізнесменів» і власників «литовських фірм», які заробляли на «євробляхах»?

На думку фахівця, для цієї категорії це 100% негатив.

«Вони програли, хоча самі ці акції протесту й фінансували. Прості «бляхери» тепер кинуться оформлювати й розмитнювати авто, зістрибнуть з їхнього гачка, а вони позбудуться заробітку на «бляхах». Хто їм даватиме, по 900-1500 євро за ввезення «блях» через «верблюда» або по 200 євро за «перезаїзд», якщо можна буде легально розмитнити авто навіть Євро-0?», – пояснив Назаренко.

Він не виключив, що вони лобіюватимуть ветування законів, щоб не втратити налагоджений бізнес і підгодованих клієнтів. Плюс вони миттєво втрачають свою політичну вагу: «бляхери» розмитнять авто і все.

«Мета досягнута: мавр зробив свою справу – мавр має піти. А йти з підніжок політичного Олімпу не хочеться», – додав експерт.

Нові правила для простих українців, які не мають авто, – позитив?

За його словами, українці, які не мають авто, будуть у виграші.

_«За зниженими податками (в 5-38 разів) можна пригнати навіть авто Євро-0. Плюс депутати почули критику й поширили знижку 50% на акциз на всіх українців, а не лише «бляхерів», - констатував він.

При цьому для простих українців, які мають авто на українській реєстрації, це радше негатив, ніж позитив.

«Вони також зможуть пригнати з ЄС авто дешевше, але спочатку потрібно своє авто продати, а воно в ніч набуття чинності законом стане на 20-30% дешевше», – звернув увагу фахівець.

Легалізація авто на єврономерах та ЄС

«100% позитив для них, але не для нас. Україна вже перетворилася на могильник для зберігання ядерних відходів з ЄС і США. Тепер ще й перетвориться на смітник для вивезення евроавтошроту. І йдеться не просто про старі авто з ЄС, які можуть їздити. Старі «Жигулі» в Україні їздять і від «блях» не відрізняються. Йдеться про повністю гнилий автопарк, який уже не їздить і який вивозитимуть на евакуаторі в Україну наші «бізнесмени», отримуючи по 200-1000 євро повернення від ЄС утильзбору за вивезення шроту з ЄС і здаючи шрот на металобрухт, кидаючи те, що не приймуть (шкідливі для здоров'я компоненти) в наших лісах», – наголосив він.

«Плюс в автозаводів ЄС з'являється додатковий ринок: навіть ті європейці, хто не оновлював авто, оскільки не знав, куди подіти старе при забороні в нас нижче Євро 5, тепер знають куди. До нас», – резюмував Олег Назаренко.

Як відбувалося голосування за цей законопроект – на нашій інфографіці.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...
Загрузка...