Розмитнення «євроблях»: чи справедлива формула та як рахувати?

Читать на русском
Андрій Новакекономіст

Запропоновані умови для розмитнення авто на єврономерах компромісні. Власники «євроблях» мають бути задоволені. Сам акцизний податок встановлений нижчий, ніж пропонувалося від самого початку.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив голова Комітету економістів України Андрій Новак, оцінюючи законопроект щодо розмитнення авто на єврономерах.

«По-перше, акциз запропонований менший. По-друге, діятиме пільговий режим упродовж 90 днів. Рішення компромісне. Повністю не розмитнювати, не встановлювати взагалі акциз чи встановити занадто низьку ціну для розмитнення уряд також не міг. Якраз це було б несправедливо до тих, хто розмитнював автомобілі, а особливо до тих, хто досі купує авто в українських автосалонах», – зазначив Новак.

Тому рішення достатньо компромісне, додав він.

Розрахувати розмитнення «євробляхи» можна за наступною формулою – 50 євро ставка акцизу за бензинові двигуни з об’ємом до 3000 кубічних сантиметрів.

Рада схвалила нову модель оподаткування «євроблях»: як голосували нардепиАвтомобілі на єврономерах тепер розмитнюватимуть за новими правилами. Верховна Рада ухвалила відповідний закон.

«До цього додається коефіцієнт віку автомобіля та коефіцієнт об’єму двигуна», – уточнив експерт.

Для дизельних автомобілів акциз – 75 євро, також помножений на коефіцієнт віку та коефіцієнт об’єму двигуна, підкреслив він.

«Для розмитнення потрібно подати акт, в якому вказана вартість автомобіля. Реальна вона вказана чи ні – вже інша річ, але згідно з цим актом про купівлю-продаж, в якому вказана вартість автомобіля, вік, об’єм двигуна. нараховується акцизний податок. Крім цього, сплачується 20% ПДВ від вартості автомобіля, 10% – в’їзне мито та від 3 до 5% – внесок до Пенсійного фонду. Ці всі платежі здійснюються, тоді особа отримує державну реєстрацію автомобіля», – пояснив економіст.

За його словами, в пільговий період, протягом 90 днів, можуть бути проблеми, оскільки більшість захоче скористатися цим режимом, можуть бути черги. Однак це вже питання до того, щоб у відповідних відділах організували належним чином роботу, щоб уникнути надто великих черг.

Щодо штрафів, то, за його словами, впродовж пільгового періоду поліція не штрафуватиме власників «євроблях».

«Зараз навряд чи зупинятимуть лише за те, що це авто з єврономерами, а далі, вже після пільгового періоду, не виключено, що одна з вказівок буде зупиняти авто з іноземною реєстрацією», – резюмував Андрій Новак.

Як відбувалося голосування за цей законопроект – на нашій інфографіці.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: