Як в Україні намагалися вирішити проблему паркування та в чому ризик нововведень?

Читать на русском
Олег Приходькоексперт в сфері нерухомості

Нові правила паркування викликають внутрішнє протиріччя. З одного боку, держава має боротися проти порушників усіма можливими законними методами, але з іншого – має бути вибір. Якщо немає вибору за наявності покарання, то це означає, що справедливість відсутня.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив експерт у сфері нерухомості Олег Приходько, оцінюючи нові правила паркування.

Якщо пригадати всі дії влади щодо паркування в Києві, то всі минулі дії схожі на пошук оптимальної моделі за небажання чи неможливості створення належних умов для автовласників, підкреслив експерт.

Наприклад, зазначив він, був спочатку дозвіл, а потім заборона паркувати автомобілі на тротуарах, пізніше дозвіл, але з умовою, щоб у пішоходів був простір для проходу.

Щодо центру столиці, то все це завершилося сферами для блокування заїзду автомобілів на тротуари. Евакуатори то з’являлися на вулицях, то їх прибирали, нагадав Приходько.

«Інша альтернатива для паркування – визначені кольором місця на проїжджій частині дороги в правій смузі. Цей тип «сервісу» також не показав себе з кращого боку. З одного боку, інвестиція мінімальна: фарба та яскравий жилет для паркувальника, а з іншого – жодної відповідальності парковки за збереження й цілісність автомобіля, а на додачу мінус один ряд для проїзду, що призводить до уповільнення загального руху й створює затори», – пояснив він.

Паркування в Києві: Кличко навесні так і не презентував концепції розвиткуСтолиця цієї весни не дочекалася обіцяної Віталієм Кличком презентації нової концепції парковки.

Експерт також звернув увагу, що в спальних районах парковки зникають, як мильні бульбашки. Наприклад, на Оболоні в радіусі 1 кілометра за останні роки зникли три великі парковки: Оболонський проспект, біля метро Оболонь; проспект Героїв Сталінграду біля площі Сантьяго Де Чілі та вулиця Йорданська біля виїзду на проспект Степана Бандери, а замість них виросли багатоповерхові житлові будинки.

«У фіналі кількість жителів збільшилася, а куди подіти автомобілі, ніхто не подумав. У такій ситуації автовласники змушені паркувати свій транспорт у дворах та на проїжджій частині дороги, з якої, як ми тепер знаємо, авто може бути евакуйоване», – додав він.

Фахівець нагадав, як наприкінці 2010 року один із заступників голови КМДА оголосив, що в Києві збудують 12 багаторівневих паркінгів до Євро-2012.

«Минуло 8 років. Чекаємо. А наприкінці 2017 року мер Києва заявив про ідею створення нових багаторівневих паркінгів. Він вважає, що ідея такого проекту має зацікавити багатьох інвесторів, що допоможе їй реалізуватися. Але щось ніяк. Проте восени минулого року 91 депутат КМДА проголосував за заборону парковки на 67 вулицях Києва», – уточнив він.

Добре, що вітчизняні девелопери ринку нерухомості розуміються на створенні торговельно-розважальних комплексів, у складі яких обов’язково є паркінг, наголосив експерт.

«Причому всі ці паркінги при ТРЦ не для галочки, а реально виконують свою функцію», – констатував Приходько.

За його словами, в цивілізованих столицях світу питання парковок вирішується різними методами. Найбільш ефективними є будівництво підземних парковок і багаторівневих холодних паркінгів. Натомість ми маємо підземні торгові центри під Майданом Незалежності та Хрещатиком.

Він уточнив, що другий метод - створення паркувальних ліній на вулицях, паралельних центральним. Третій – будівництво перехоплювальних паркінгів при паралельному розвитку мережі муніципального транспорту. Адже забравши власний транспорт, необхідно надати зручний міський.

Щодо нових обіцянок влади, то неможливо оминути слова директора Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київради, який оголосив, що наближається збільшення паркомісць на майданчиках для денного й нічного паркування з 25 тисяч до 125 тисяч, акцентував фахівець.

«На жаль, нікого не бентежить те, що вже сьогодні автовласники будуть змушені сплачувати штрафи за невикористання сервісу, який буде наданий за 2 роки», – підкреслив він.

Щодо нововведень із парковкою, то створений легальний механізм для отримання коштів від автовласників, які будуть змушені порушувати правила зупинки/стоянки автомобілів.

«Було б цікаво дізнатися кінцевий пункт витрат зібраних коштів», – резюмував Олег Приходько.

Додамо, ще 30 грудня 2017 року мер Києва Віталій Кличко пообіцяв презентувати концепцію розвитку сфери паркування в столиці, що дозволить навести лад на вулицях Києва. Однак, попри обіцянку столичного мера, концепцію розвитку сфери паркування навесні так і не презентували.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: