Перехоплювальні парковки в Києві: чи зможуть вирішити проблему столичних заторів

Читать на русском
Олег Приходькоексперт в сфері нерухомості

У Міністерстві регіонального розвитку пропонують розпочати будівництво перехоплювальних парковок, які допомогли б полегшити рух у великих містах і розвантажити центральні райони. Як вважає заступник голови Мінрегіону Лев Парцхаладзе, для початку потрібно оновити державні будівельні норми. До речі, ще будучи кандидатом на посаду мера Києва, Віталій Кличко обіцяв, що забезпечить збільшення кількості місць для паркування, перш за все поруч із ключовими станціями метрополітену. Пізніше, вже будучи в ролі градоначальника, під час акції «На велосипеді на роботу» він повідомив про відкриття перехоплювального велопаркінгу на станції метро «Лівобережна». В обох випадках меру вдалося дотримати слова, а ось із презентацією концепції розвитку сфери паркування в столиці, яка мала бути ще навесні цього року й навести лад на вулицях, у столичної влади поки не склалося.

«Слово і Діло» вирішило розібратися, що ж собою являє перехоплювальний автопаркінг та яка ймовірність його появи в столиці.

Експерт у сфері нерухомості Олег Приходько підкреслив, що такий автопаркінг – це перевірений у багатьох великих містах світу сучасний інструмент для вирішення безлічі міських проблем.

Фахівець уточнив, що основні завдання – зменшення кількості авто на вулицях міста, зниження викидів в атмосферу продуктів згоряння бензинових і дизельних двигунів, можливість створення пішохідних зон, що особливо важливо в історичних і туристичних районах міст. Крім того, це може бути тимчасовим заходом при проведенні ремонтних або будівельних робіт в умовах обмеження трафіку.

«Для Києва такі паркінги могли б принести безліч позитивних моментів, при цьому такий вид розвантаження – це більшою мірою необхідність. На жаль, центральні райони Києва не передбачають розвитку мережі автопаркінгів ані локального, ані багаторівневого типу. Для розвитку цього типу послуги місту не вистачає трьох складових: інвестиційної привабливості, власних коштів і земельних ділянок», – зазначив Приходько.

Паркувальна розмітка в правій смузі автодороги – найдешевше вирішення проблеми.

Експерт нагадав, що восени минулого року Київрада заборонила парковку автомобілів на 67 вулицях міста.

«При цьому кількість альтернативних місць для паркування зросла на нуль штук. Сьогодні ми бачимо облаштування так званих паркувальних кишень, але при цьому місто отримує одне облаштоване місце для паркування замість вчорашніх двох на тому ж місці», – акцентував він.

Київ дедалі більше приваблює іноземних туристів, для яких також є необхідність створити зручність пересування містом, щонайменше за основними туристичними маршрутами, додав фахівець.

За сукупністю факторів такі автомобільні паркінги у функціонуванні транспортної інфраструктури є важливим інструментом, каже експерт. Ініціативи Мінрегіону в цьому напрямку можна лише вітати. Однак варто врахувати, що створюючи обмеження для пересування особистим автотранспортом, необхідно паралельно розвивати систему муніципального транспорту, пояснив він.

«Смуги для руху громадського транспорту – це, безумовно, важливий крок, але він не став причиною для того, щоб вранці автолюбителі залишили свої автомобілі в гаражах», – підкреслив експерт.

Віталій КличкоМіський голова Києва
Кличко обіцяє презентувати концепцію розвитку сфери паркування весною 2018 рокуСказано 30 грудня 2017 р.Статус обіцянки: Не виконано

За його словами, кияни знову чують чергові перспективні новини про будівництво метро на Троєщину, про шляхопроводи, які потребують капремонту, й узагалі немає інформації хоча б про плани будівництва ще одного мосту через Дніпро.

«Плюс будівництво великої окружної дороги, про яку говорять кілька років, як важливий фактор впорядкування автотранспортної інфраструктури. Може, стояти в заторах зручніше в особистому автомобілі, ніж у маршрутці?», – наголосив він.

При цьому експерт нагадав, що все-таки в нас є й хороші приклади – за кошти приватного капіталу в центрі Києва під Троїцькою площею з'явився паркінг на 400 машиномісць.

«На жаль, багато років тому ухвалили рішення про будівництво під Майданом Незалежності, частиною вулиць Хрещатик і Великої Васильківської торгових центрів, а от якби в ті часи було стратегічне бачення розвитку міста, то на їхньому місці сьогодні були б облаштовані автопарковки. Можна лише уявити, як би це розвантажило центр міста», – уточнив він.

«Але наразі маємо те, що маємо. І в цих умовах створення таких автопаркінгів є ефективними ліками проти надлишку автотранспорту на вулицях за відсутності парковок у центрі міста. Чиновники, які створюють благо для народу, так і не скористаються ними ж створеними благами, а продовжать поспішати на свої робочі місця тими самими розвантаженими столичними вулицями під київськими каштанами», – резюмував Олег Приходько.

Детальніше про те, що Кличко обіцяв зробити «на благо всіх киян», – за посиланням.

Також аналітики порталу підбили підсумки чотирьох років роботи Кличка на посаді мера міста.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: