Міністр інфраструктури України Володимир Омелян анонсував нові обмеження у сполученні з Росією. «Сьогодні підписав один історичний документ. До Москви ходитимуть лише ведмеді, як у старі добрі часи», – зазначив він. Про наміри припинити залізничне сполучення з РФ міністр говорив і раніше, однак із поправкою, що йтися може лише про пасажирські перевезення. «На цьому етапі ми говоримо про регулярне залізничне пасажирське сполучення. Із вантажним сполученням є проблема не лише в тому, що «Укрзалізниця» втратить істотні надходження до бюджету, а й із міжнародним законодавством», – пояснив Омелян. Як відомо, «Укрзалізниця» отримала 177,5 мільйонів гривень прибутку від пасажирських перевезень Україна-Росія за січень-червень 2018 року. До слова, міністр інфраструктури Володимир Омелян планує в 2018 році завершити реформу корпоративного управління ПАТ «Укрзалізниця»
Директор Центру досліджень проблем громадянського суспільства Віталій Кулик зазначив, що може йтися про розрив комунікацій із країною-агресором, але це потрібно було робити чотири роки тому й ухвалити низку нормативних рішень.
Він уточнив, що в першу чергу мало б ітися про розрив дипломатичних відносин, а потім –про запровадження санкцій та блокування транспортного сполучення.
Експерт нагадав, що ми заблокували авіасполучення з РФ, але чомусь про транспорте згадали лише після чотирьох років війни.
«Якісь дивні заяви з боку влади. Якщо тоді цього не було зроблено, то зараз все-таки варто подивитися на можливі збитки й складнощі, які можуть виникнути. Можна підтримати таку ініціативу, якщо вона супроводжуватиметься чітким звітом, як зміниться логістика, як проходитиме транспортне та пасажирське перелаштування потоків через Україну, які види товарів ми вже не транзитуємо, які можемо втратити на користь інших країн», – пояснив Кулик.
У разі, якщо це можна перекрити за рахунок інших джерел, третіх ринків на період рік-два, тоді це має сенс, підкреслив він.
Однак, на його думку, якщо це просто заява для підняття градусу й не буде дій, то це лише зашкодить владі й міністру транспорту зокрема.
«Якщо є намір, потрібно діяти, але не варто перетворювати це на серіал. Поки що це не більш ніж заява міністра. Ми втрачаємо потоки, тому гарно було б пояснити, за рахунок чого їх покриємо», – підкреслив експерт.
За його словами, в разі обмеження збільшиться тіньовий ринок перевезень.
«У нас і так у містах є автобуси з табличками «На Москву та Санкт-Петербург». Значний масив людських перевезень здійснюють саме автобуси й маршрутки. Тому саме так буде переведений людський потік. Тому що закрити повністю сполучення, придумати якусь стіну чи жорсткі обмеження неможливо», – акцентував політолог.
При цьому наші громадяни ризикують, перебуваючи у РФ, наголосив він.
«Ми чуємо дедалі більше новин про зникнення наших громадян у РФ. При цьому в Росії вигадують ще й різноманітні звинувачення в тероризмі чи шпигунстві. Тим не менш люди ризикують, незважаючи на погрози, попередження, а потім мають проблеми», – підкреслив експерт.
Крім того, якщо закриється пряме пасажирське сполучення, то переорієнтація буде на Мінськ, додав він.
«Білоруська залізниця швидко скористається цим шансом. Працюємо на користь білоруської залізниці», – резюмував Віталій Кулик.
«Слово і Діло» розбиралося, що в соціальних мережах думають про можливе припинення залізничного сполучення з РФ.
Ексклюзивне інтерв’ю міністра інфраструктури Володимира Омеляна – на нашому порталі.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»