До Відставки Жебрівського могли підштовхнути кілька моментів, зокрема виборчий. Тобто АП необхідно забезпечити потрібний результат на прифронтових територіях. Жебрівський не міг цього зробити.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів політолог, голова Єдиного координаційного центру «Донбас» Олег Саакян, оцінюючи відставку Павла Жебрівського з посади голови Донецької військово-цивільної адміністрації.
«Тут є управлінський фактор. У Жебрівського є конфлікт по лінії управління з місцевим самоврядуванням і всередині вертикалі самої адміністрації. Другий момент, який міг підштовхнути Жебрівського до звільнення, – конфліктні позиції з Ахметовим», – зазначив Саакян.
Він звернув увагу, що в останній рік, якщо подивитися на активність Порошенка й Ахметова, то стає очевидним, що є певні домовленості. Цілком імовірно, що Жебрівський міг входити до цього пакета домовленостей.
«Третій момент – потрібно призначати до Донецької області когось місцевого або умовно місцевого, який би повністю влаштовував АП, щоб зберегти підконтрольність, а з іншого боку, представник місцевих так званих еліт потрібен для того, щоб забезпечити вибори», – уточнив експерт.
«Ми бачили, як АП грала на парламентських виборах із такими проектами, як «Наш край», і подібними», – нагадав він.
На його думку, цілком імовірно, що хтось із цього поля може відігравати певну роль у забезпеченні виборів.
На думку експерта, скоріш за все, це буде ключовою мотивацією при призначенні нового керівника до Донецької ВЦА.
Навряд чи зміна формату й перехід до ООС могли вплинути на відставку, додав він.
«Навіть якщо з появою ООС у нього якось змінилися повноваження, все одно той рівень влади, який є у ВЦА, чималий. Інша річ, що сконцентрувати його й використовувати – також уміння. Можна навіть із найгіршими картами добре грати, а з хорошими – вести бездарну гру. У цій ситуації причиною послужили далеко не формальні повноваження цього крісла. Тут радше політична доцільність АП», – пояснив Саакян.
При цьому, на його думку, в Луганській ВЦА зміни малоймовірні, оскільки це викличе дуже багато підозр. Багато залежатиме від того, як Гарбуз зуміє розіграти президентську кампанію там.
Зараз голів райдержадміністрацій, обласних адміністрацій використовуватимуть як другу вертикаль, підкреслив політолог, наголосивши, що це класична ситуація для України за останні два десятки років.
«Поки немає причин говорити, що під Гарбузом крісло хитається, але з іншого боку, й щодо Жебрівського ще тиждень тому не було таких прогнозів», – резюмував Олег Саакян.
Як голова ВЦА виконує свої обіцянки – на нашій інфографіці.
ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ
та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»