Скільки часу піде на будівництво євроколії Львів-Варшава та що дасть таке сполучення?

Читать на русском
Богдан Долінцеексперт авіаційної галузі

«Я хочу кордон Європейського Союзу в плані залізниці пересунути й привезти Європу до Львова. Це можливо зробити, якщо будуть відпрацьовані проекти побудови вузької колії до Львова», – заявив президент Петро Порошенко під час останнього робочого візиту до Львова. До слова, ще минулого року в Міністерстві інфраструктури говорили про розвиток євроколії сполученням Львів–Рава-Руська–Варшава. Також у планах міністра інфраструктури України Володимира Омеляна збудувати автобан Львів-Дубно. Схоже, влада дійсно має намір підвищити статус Львова як туристичного центру.

«Слово і Діло» вирішило розібратися, що дасть львів'янам така дорога, наскільки привабливі такі інфраструктурні проекти для інвесторів та які часові рамки будівництва.

Львів ближче до Європи

Експерт транспортної галузі Богдан Долінце зазначив, що будівництво євроколії Львів-Варшава дійсно є дуже цікавим проектом, який дозволить вирішити низку проблем. Основна транспортна проблема України, яка залишилася ще з часів Радянського Союзу, пов'язана з пересадками та змінами колій.

Омелян обіцяє побудувати автобан Львів — ДубноСказано 13 жовтня 2017 р.Статус обіцянки: Не виконано

«Будівництво колії дозволяє спростити логістику в плані пасажирів. Ми бачимо приклад Закарпаття. Там є вузька колія маршрутів до прикордонних українських міст. Створення такої колії для Львова дозволить зняти обмеження й зв'язати місто з основними європейськими столицями. Будівництво колії дозволить створити у Львові великий пасажирський хаб на шляху до/з Європи», – підкреслив Долінце.

Пошук фінансування

Щодо вартості такого проекту, то складно давати оцінки, додав експерт, уточнивши, що на це впливає безліч факторів.

«У тому числі, як проходитиме колія, які інфраструктурні об'єкти мають створюватися. Ціни можуть варіюватися від десятків мільйонів доларів до сотень мільйонів», – пояснив він.

За його словами, такі проекти дуже привабливі, але лише в тому разі, якщо збалансовані.

«Так, вони довго окупаються, але є прибутковими. Загалом, ми вже бачимо зацікавленість польських перевізників, приватних компаній. Є ймовірність залучити їх. Можуть бути залучені навіть міжнародні глобальні інвестори», – акцентував Долінце.

«Однак для цього потрібно ухвалити адекватний закон про концесії, який дозволить захистити кошти інвесторів», – наголосив фахівець.

Коли з'явиться нове сполучення?

За його словами, сам процес будівництва займає не дуже багато часу.

З пункту А до пункту Б: що обіцяли чиновники з приводу залізничного транспортуСлово і Діло аналізувало, що українські чиновники обіцяли у сфері залізничного транспорту.

«З огляду на сучасні технології, сам процес будівництва не такий уже й тривалий. Але є інші складнощі. Залежно від інтенсивності будівництва знадобиться від двох до п'яти років, але багато часу піде на передпроектні роботи, питання, пов'язані із землею, її відведенням і викупом», – констатував експерт.

Крім того, потрібен час на створення додаткових об'єктів інфраструктури, можливо, з'являться вокзали, естакади, додав він.

«Тому сумарно під ключ, образно кажучи, до моменту здачі проекту може піти від чотирьох до десяти років», – резюмував Богдан Долінце.

Що обіцяли чиновники з приводу залізничного транспорту – в нашому огляді.

Як міністр Володимир Омелян справляється з обіцянками – за посиланням.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: