Ryanair в Україні: як вдалося домогтися приходу лоукостера та якими будуть ціни

Читать на русском
Володимир НаумовГолова ВЦРТІ

Ще в 2016 році міністр інфраструктури Володимир Омелян обіцяв, що Ryanair, одна з найбільших бюджетних авіакомпаній Європи, вийде на український ринок у 2017 році. Але тоді міністру не вдалося виконати свою обіцянку. Ірландський лоукостер звинуватив аеропорт «Бориспіль» у невиконанні угод, які були досягнуті з профільним відомством. Ба більше, в авіакомпанії заявили, що керівництво «Борисполя» діє в інтересах авіакомпаній із високими тарифами, зокрема МАУ. 23 березня 2018 року після майже дворічної невизначеності Ryanair офіційно вийшов на український авіаринок. Президент України Петро Порошенко оголосив, що авіакомпанія відкриє 10 напрямків із Києва і 5 напрямків зі Львова до Європи. Найдешевші квитки коштуватимуть від 10 євро, а середня вартість квитка для українців буде нижчою за 40 євро.

«Слово і Діло» вирішило розібратись, як вдалося домогтися виходу Ryanair і вирішити суперечливі моменти з «Борисполем», що буде з цінами та чи зміниться авіаринок із приходом лоукостера.

Голова ради громадської організації «Всеукраїнський центр реформ транспортної інфраструктури» Володимир Наумов припустив, що вдалося підписати договір, який задовольнив усі сторони.

За його словами, ті умови, які були закладені на початковому етапі, дійсно могли призвести до збитків «Борисполя», що, безумовно, було не в інтересах аеропорту.

«Звісно, «Бориспіль» тоді не пішов на зустріч і не підписав договір із лоукостером. Ryanair – досить жорсткі переговорники. Але зараз, скоріш за все, авіакомпанії, присутні на цьому ринку, знайшли єдину концепцію, яка влаштувала всіх. По-перше, мабуть, зіграло те, що були знижені збори. Був наказ про зміну аеропортових зборів у ДП «Міжнародний аеропорт «Бориспіль». По-друге, в зв'язку з приходом останніх трьох авіакомпаній і відкриттям нових рейсів у нас лоукостер зрозумів, що якщо на ринок вони не зайдуть, то частина ринку просто втратять», – зазначив фахівець.

Мабуть, сторони домовилися про ставки, збори, хоча поки складно сказати, які саме збори знижуватимуться, додав він.

«Тим не менш те, що лоукостер в Україні, – суто бізнесовий підхід», – констатував Наумов.

Щодо вартості авіаквитків, то, за його словами, анонсована цінова політика цілком реальна.

«Озвучені ціни цілком реальні, але на першому етапі. Всі знижки залежать від кількості перевезених пасажирів. Потрібно розуміти, який пасажиропотік прописаний у контракті», – уточнив експерт.

Він наголосив, що все залежить від того, які домовленості досягнуті між аеропортом та авіакомпанією, а також, на яких умовах надаватимуться handling послуги.

«Якщо аеропорт готовий приймати мінімальні збори, то це безпосередньо впливатиме на ціни, на їх зменшення», – пояснив Наумов.

Фахівець підкреслив, що якщо лоукостер отримав якісь індивідуальні неконкурентні преференції, то інші учасники ринку про це обов'язково скоро скажуть.

«Бізнес – не благодійна організація, тому навряд чи варто очікувати великої кількості акційних квитків, адже навіть у Ryanair середня вартість усіх проданих квитків становить понад 40 євро. Однак, звичайно, на першому етапі можливий демпінг цін на авіаквитки», – додав він.

На його думку, в зв'язку з приходом лоукостера ринок навряд чи сильно змінитися.

«Навряд чи якісь компанії підуть із ринку. Ринок авіації досить усталений і нормально розвивається. Єдине, що змінитися, – з'явитися альтернатива тим компаніям, які вже літають. Ну і для Львова це, звичайно, чудово. Це підніме пасажиропотік, дасть місту додаткові податки», – резюмував Володимир Наумов.

Відзначимо, міністр інфраструктури Володимир Омелян пообіцяв, що в 2018 році Ryanair зайде до 4 аеропортів України. Перелік обіцянок міністра – за посиланням.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: