Фінансування доріг у 2018 році: що запланували та в чому ризик

Читать на русском
Андрій Мартенсексперт РПР в дорожній галузі

Щороку фінансування доріг збільшується. В 2018 році планують направити на дорожню сферу 42 мільярди гривень. Порівняно з тим, що було в минулі роки, це колосальна сума.

Про це «Слову і Ділу» розповів менеджер групи реформування дорожньої галузі «Реанімаційного пакета реформ» Андрій Мартенс, оцінюючи ситуацію з держфінансуванням доріг в Україні цього року.

«Загальна сума бюджету, яку цьогоріч спрямують на дороги, становить понад 40 мільярдів. Дуже важливо ефективно використати ці кошти. Згідно із законом, частина коштів, а саме 60%, – ті кошти з Дорожнього фонду, які направлятимуться на дороги загальнодержавного значення. При цьому 35% підуть на місцеві дороги. Також 5% підуть на безпеку руху», – зазначив Мартенс.

Рівніші, безпечніші, довші: як політики обіцяють покращити українські дорогиОбіцянки політиків відремонтувати дороги українці чують із року в рік. Слово і Діло проаналізувало, хто з чиновників дотримав свого слова, а кому зробити українські дороги трохи кращими не вдалося.

Він уточнив, що цього року буде передача фінансування місцевих доріг на місця, а також передадуться на місця й самі дороги.

«Безпосередньо обласні адміністрації почнуть ними управляти з другого, а в деяких областях – із третього кварталу 2018 року. Це пов'язано в першу чергу із самим зимовим утриманням, технологією, готовністю обласних адміністрацій взяти та почати фінансувати місцеві дороги», – додав фахівець.

На його думку, загалом це для України великий крок уперед.

Він підкреслив, що є надія, що кошти будуть більш прозорими, проте певні ризики все ж залишилися.

«Не обходиться без ложки дьогтю. Ми дали на місцях можливість розпоряджатися місцевими засобами, але при цьому все одно залишили залежність від центру. Весь перелік доріг, які ремонтуватимуться на місцях, в обов'язковому порядку має узгоджуватися в Києві. Нібито відбулася децентралізація, але при цьому якийсь важіль управління й впливу залишився», – пояснив експерт.

На його переконання, потрібно домогтися того, щоб на місцях коштами розпоряджалися повноцінно, без узгодження з центром.

«Якщо ми залишили дороги загальнодержавного значення за «Укравтодором», то нехай він цим і займається. А місцева влада, громади точно знають краще, на які дороги в першу чергу й скільки витратити грошей, без контролю центру», – резюмував Андрій Мартенс.

Нагадаємо, в 2016 році прем'єр-міністр Володимир Гройсман пообіцяв залучити 18-19 мільярдів гривень на ремонт і будівництво доріг у всій країні, однак провалив обіцянку.

Вже в 2017-му очільник Кабміну мав намір залучити 30 мільярдів гривень на розвиток дорожньої інфраструктури, але також не зміг виконати обіцяне.

Як політики обіцяють покращити українські дороги – в нашому огляді.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: