Правила не для всіх: правова оцінка заборони на в'їзд для артистів із РФ

Читать на русском
Олександр Павліченкоексперт Харківської правозахисної групи

Ми закуповуємо нафту, енергоносії, здійснюємо обмін продукцією, йдуть великі грошові потоки між двома країнами. При цьому в нас не визначений статус, у якому дві країни перебувають. Така неоднозначність насторожує. Ми перебуваємо в ситуації, коли має місце вибірковий підхід.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів експерт Харківської правозахисної групи Олександр Павліченко, оцінюючи заборону російським артистам виступати в Україні без дозволу СБУ.

«Якби чітко було сказано, що в нас війна, – інша річ. Однак щодня відходять рейси на Москву, їдуть тисячі людей, потім повертаються назад. Відбуваються процеси обміну, як у звичайні мирні часи. І раптом виникає категорія, яку ми обмежуємо за її діяльність. Чому тоді не заборонити всім, хто їде заробляти гроші до Росії, здійснювати ці поїздки? Це вибірковість. Адже хтось їде виступати, а хтось їде й будує за гроші Керченську переправу, наприклад. Просто ми цього не бачимо», – зазначив Павліченко.

Правозахисник підкреслив, що ця заборона є зрозумілим елементом ідеологічної боротьби, однак певна вибірковість простежується.

«Остання гастроль»: як російські артисти тепер потраплятимуть в Україну?«Слово і Діло» розібралося, як нещодавно підписаний закон про гастролі регулює виступи російських артистів в Україні.

«Те, що це фрагментарно, ми можемо порівняти, наприклад, із вибірковим переслідуванням, коли всі порушники їдуть зі швидкістю 90 кілометрів на годину там, де потрібно 60, але коли хтось чимось завинив, саме його й зупиняють за порушення, хоча решта їхали так само», – додав він.

За його словами, заборона для гастролерів з РФ – це компонент інформаційного протистояння.

«Тут є два пункти. Всі знають, що не можна їхати до Криму, тому що за це будуть санкції. Після приїзду особа каже, що виступає за дружбу народів. Однак законом запроваджені санкції. Проте є інші випадки, які законом не врегульовані, й це вже вибіркове переслідування», – уточнив Павліченко.

«У нас їздять школярі на олімпіади до Моски, там публікуються їхні статті. Суть у тому, що в нас не перекриті канали обміну – ані інформацією, ані економікою. Ми не маємо блокади. Це не проголошено», – пояснив правозахисник.

Він підкреслив, що на культурному фронті є спроби це зробити, але лише частково, певною мірою вибірково.

«Гастрольна діяльність артистів – це все ж моральна відповідальність кожного з учасників. Це радше етичні питання, аніж те, за що має бути переслідування на адміністративному рівні», – резюмував Олександ Павліченко.

Докладніше про те, як російські артисти тепер потраплятимуть в Україну, читайте за посиланням.

Раніше аналітики «Слова і Діла» з’ясували, які правила відтепер діють в українському телеефірі, й порівняли квотування з європейським досвідом.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: