«Бориспіль» шукав не можливості домовитися з Ryanair, а причини, чому цього не можна зробити

Олександр Кава

Впевнений, що керівництво аеропорту «Бориспіль» могло знайти консенсус щодо виходу на український ринок авіакомпанії Ryanair. Але за весь період переговорів із лоукостером від аеропорту тільки й чули, що це створить додаткові проблеми.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів незалежний транспортний експерт, колишній заступник міністра інфраструктури України Олександр Кава, оцінюючи зрив переговорів із Ryanair і відмову ірландської авіакомпанії виходити на український ринок.

«Всім очевидно, що аеропорт «Бориспіль», по суті, шукав не можливості домовитися з Ryanair, а причини, чому цього не можна зробити. І тут важливо розуміти, що не Омелян управляє аеропортом, просто йому як міністру заборонено втручатися в господарську діяльність підприємства. Тому в цій ситуації відповідальність за таке рішення лежить на керівництві аеропорту. Примітно, що це ж керівництво ухвалює багато рішень, що дозволяють скоротити витрати в аеропорту для МАУ, дає безпрецедентні знижки або, наприклад, готове розширювати термінал для МАУ, абсолютно не переймаючись тим, скільки грошей недоотримує аеропорт від знижок, що надаються одній українській авіакомпанії», – констатував Кава.

Експерт підкреслив, що в аеропорту «Бориспіль» інші авіакомпанії знижки та преференції не отримують.

«Але якщо подивитися на умови, які є в аеропорту «Бориспіль» для МАУ, заяви, які робилися в інтересах МАУ, можна зробити припущення, що між ними є взаємодія», – заявив Кава.

На його переконання, за бажання з Ryanair можна було домовитися, навіть якщо щось не влаштовувало.

Можна було знайти консенсус із компанією Ryanair, але керівництво «Борисполя» шукало причини, чому ні, а не можливості, чому так.

Експерт зазначив, що в Україні працюють багато лоукост-компаній, на яких ситуація жодним чином не позначиться.

«Наразі це кейс «Бориспіль» і Ryanair», – зазначив він.

На його думку, ситуацію ще можна виправити, але за умови готовності сторін шукати компроміс.

Літати доступно: авіакомпанії-лоукостери на ринку України«Слово і Діло» дослідило ринок лоукост-компаній на авіаційному ринку України й показало, які лоукостери вже літають з українських аеропортів.

«У цій ситуації такої готовності з боку аеропорту «Бориспіль» не спостерігається. При цьому аргументи керівництва аеропорту про незаконні вимоги лоукостера в контракті виглядають сумнівними, хоча б зважаючи на те, що рішення про законність вимог ухвалює суд. По-друге, це не вимоги, а переговорна позиція авіакомпанії. Жодних ультиматумів ніхто не висував. Керівництво аеропорту намагалося максимально надати потрібне емоційне забарвлення ситуації. А щодо фінансової частини, це відкрите питання до керівництва «Борисполя», скільки аеропорт недоотримує від МАУ за рахунок тих знижок, які надає авіакомпанії», – проаналізував ситуацію Олександр Кава.

Детально про авіаринок і дешеві авіаперевезення «Слово і Діло» розповідало в матеріалі «Літати доступно. Авіакомпанії-лоукостери на ринку України».

Загрузка...