Відставка заступника глави Мінюсту: революційні і регресивні кроки «міністерства справедливості»

Читать на русском
Віктор Тимощукексперт Центру політико-правових реформ

Очільник Міністерства юстиції Павло Петренко перебуває поза зоною ризику звільнення. Будь-які зміни у складі Кабміну відбуваються зараз дуже важко. Досі немає міністра охорони здоров'я в повноцінному статусі. Зараз будь-кого звільнити складно, а призначити – ще складніше.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив заступник голови правління Центру політико-правових реформ Віктор Тимощук, оцінюючи відставку заступника глави Мін'юсту Андрія Вишневського через його незгоду з політикою міністерства.

«Народний фронт» залишається союзником БПП. Це означає, що міністрів юстиції та внутрішніх справ (призначених до уряду за квотою НФ) не чіпатимуть. Хіба що настане серйозна парламентська криза, будуть оголошені вибори чи виникне якийсь інший непередбачуваний поки фактор», - констатував Тимощук.

На його погляд, до діяльності Мін'юсту є питання, але загалом успіхи міністерства з невдачами чергуються 50/50.

«З одного боку, Мін'юст припустився численних помилок на етапі інституційного розвитку. Міністерство і сам міністр зробили чимало регресивних кроків у частині оптимальної організації системи міністерства, ліквідувавши майже всі підпорядковані Мін'юсту центральні органи виконавчої влади й передавши адміністративні функції апарату міністерства», - розповідає експерт.

Павло ПетренкоМіністр юстиції України
Петренко заявив, що в Україні буде створено Національне агентство з питань люстраціїСказано 24 березня 2015 р.Статус обіцянки: У процесі

За його словами, в інших міністерствах спостерігається зворотня тенденція.

«Тут у Мін'юста найгірший підхід. У них найбільша кількість заступників, що ненормально для системи», - підкреслив він.

Водночас, вважає фахівець, у Мін'юсті відбулися й певні позитивні зміни, хоч проводили їх із запізненням.

«Йдеться про передачу повноважень з реєстрації нерухомості й бізнесу органам місцевого самоврядування. Це справді революційний крок. Попередник Петренко навпаки – позбавляв повноважень органи місцевого самоврядування. Петренко ж зважився віддати», - пояснює Тимощук.

Однак, уточнив він, це рішення було ухвалене із запізненням, адже такий крок потрібно було зробити ще в 2014-2015 роках.

У сфері адмінпослуг міністр Петренко зважився на доволі ризиковані експерименти на межі закону.

«Це надання адмінпослуг у сфері держреєстрації неакредитованими суб'єктами. Було чимало порушень: незаконні платежі з громадян, неправомірні реєстраційні дії. Цей крок повинен був привести до конкуренції, але виникло багато проблем. Складається враження, що міністерство не контролює цю сферу», - говорить Віктор Тимощук.

Також, на думку фахівця, серйозною проблемою для міністра чи то за його власним переконанням, чи то на хвилі популізму стала кампанія з люстрації.

«У 2014-2015 роках багатьох кваліфікованих фахівців Мін'юсту звільнили або змусили звільнитися. Це демонструє не дуже дбайливе ставлення Мін'юсту до держслужбовців і юридичної спільноти», - резюмував Віктор Тимощук.

Нагадаємо, два роки тому глава Мін'юсту пообіцяв, що в Україні буде створене Національне агентство з питань люстрації.

«Слово і Діло» зафіксувало 88 обіцянок міністра юстиції. Загальний показник рівня відповідальності чиновника становить 61%.


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...