Оплата послуг ЖКГ: як можуть покарати боржників

Читать на русском
Сергій Дяченкоенергетичний експерт
Володимир Саприкінексперт у сфері енергетики

Існує світова практика покарання боржників за несплату комунальних рахунків, і є чимало видів санкцій за подібні борги. Так, наприклад, у Франції діють запобіжні заходи аж до неможливості придбати авіаквиток. Тож, у тому, щоб обмежити доступ боржників до субсидій, логіка є.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів провідний експерт з енергетичних програм Сергій Дяченко, оцінюючи проблему заборгованості населення за комунальні послуги.

«У європейських країнах давно напрацьований досвід і є сенс його використовувати. Звичайно, що держава, постачальники, генеруючі компанії мають право на певні заходи з боротьби з боржниками. Однак, безумовно, процедура повинна відбуватися в певних рамках. Найкращий варіант – механізм реструктуризації заборгованості та визначення певних обсягів і термінів. Якщо це місячна або двомісячна заборгованість – умови одні, але якщо це заборгованість за рік або два – це вже інше. Підхід має бути диференційований», – пояснює Дяченко.

За словами експерта, зараз для більшості українців платіжки за тепло непідйомні, тому, на його думку, краще встановити певний період для погашення заборгованості. При цьому, на думку Дяченка, підхід повинен бути гнучким, побудованим на здоровому глузді: вдаватися миттєво до методів конфіскації майна не варто.

Комунальні платежі: заборгованість vs. субсидіїЗаборгованість населення за комунальні послуги станом на 30 березня становить уже близько 25 млрд грн.

«Конфіскації бути не повинно, хіба що в окремих випадках – якщо заборгованість, наприклад, за 10 років. Але кожен випадок слід розглядати окремо, з урахуванням, наприклад, працездатності людини», – переконаний фахівець.

Своєю чергою, незалежний енергетичний експерт Володимир Саприкін нагадав, що досвід арешту майна через заборгованість за комунальними платіжками понад 30 тис. грн вже був реалізований в Луцьку, але, на його думку, він є неприпустимим, і це має бути чітко зафіксовано в законодавстві.

Водночас, за словами експерта, є питання й відносно якості послуг, а, відповідно, треба запроваджувати штрафні санкції проти постачальників, які порушують законодавство та відомчі інструкції.

Які зміни очікують на отримувачів субсидій після нововведень, «Слово і Діло» з’ясувало в матеріалі «Оновлена програма житлових субсидій. Що змінилося?».

Детальніше про заборгованість населення за житлово-комунальні послуги читайте в матеріалі «Комунальні платежі. Заборгованість vs. Субсидії».

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: