Компанії-лоукости: чи зможуть українці літати в Європу за 40 євро?

Богдан Долінцеексперт авіаційної галузі

На українському ринку вже працюють компанії Pegasus, Wizz Air, Air One та інші. Поява на ринку Ryanair та нових лоукостерів поки є малоймовірною.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів експерт авіаційної галузі Богдан Долінце, оцінюючи вихід на український авіаринок бюджетних лоукостерів.

«Потрібно розуміти, що Ryanair поки офіційно навіть нічого не підтвердив. Робити поспішних висновків не варто. Лоукостери перед виходом на ринок вивчають усі країни. Як мінімум, якщо вони вирішать заходити, то в кращому разі за півроку-рік будуть перші рейси. Для появи нових лоукостерів важливим є пасажиропотік, якого зараз у нас немає. У Wizz Air були втрати. Велика частина, близько 60% – це трудові мігранти», – констатував експерт.

Більше того, додав він, компанії-лоукост не працюють суто на дешевих квитках. Є промо-квитки, за зниженими цінами, за реальними та з націнкою, щоб перекрити ті самі найдешевші квитки.

«Якщо собівартість квитка, образно кажучи, 100 доларів, а їх продають по 10, то 90 доларів хтось має заплатити. Або пасажир, який полетить за 30 доларів, закриє три квитки по 10, або мають бути інші джерела», – підкреслив Долінце.

«Якщо подивитися за самою мережею квитків компаній, то за низькими цінами, приблизно 30-40 євро продається, грубо кажучи, 10-15 квитків із 80», – пояснив експерт.

Не варто очікувати, що квитки на весь літак будуть за низькими цінами. 5 пасажирів, можливо, й куплять дешевий авіаквиток за 40 євро, а всі інші летітимуть за 100 євро. Чимось треба перекривати витрати.

В Європі, зауважив він є практика, коли місцева влада робить доплати.

«Лоукостери не літають у столиці. Як правило, це дрібні аеропорти, з нікуди в нікуди. Отже це низькі збори, що дозволяє знизити вартість квитка. Тобто, літаючи між ними, вони ще з цих аеропортів і місцевої влади вибивають знижки або додаткову оплату, а за рахунок цього можуть знизити вартість квитка», – розповідає авіаексперт.

«Лоукостери літають там, де є великий пасажиропотік. На сьогодні в Україні в основному літають бізнес-напрямками між столицями. В нас не було зростання внутрішнього ринку, а залучення відбувалося фактично за рахунок пасажирів з інших аеропортів», – резюмував Богдан Долінце.

Нагадаємо, минулого року Wizz Air почав здійснювати перельоти за двома новими маршрутами з Києва – до Ганновера (Німеччина) та Вроцлава (Польща).

Про деталі та терміни сучасних авіаперевезень «Слово і Діло» розповіло в матеріалі «Що потрібно знати при купівлі авіаквитка».


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...