Експерт: підвищення мита на імпортні авто є незаконним

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко вважає рішення Кабміну про підвищення спецмита на імпорт авто з ЄС незаконним.

Про це експерт написав у Facebook, передає «Слово і Діло».

«28 грудня Кабмін дав дозвіл на підвищення ввізного мита (запровадження спецмита) на імпортні автомобілі з ЄС. Але в статті 9 закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність (ЗЕД)» №959-XII від 16.04.1991 чітко визначені повноваження органів влади у сфері державного регулювання ЗЕД і вказано, що в Кабміна немає повноважень щодо надання права Міжвідомчій комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) встановлювати додаткове спецмито на авто з ЄС», – констатував Назаренко.

Крім того, наголосив він, у МКМТ, згідно із законом, немає такого права, а є лише право застосовувати виключно антидемпінгові, антисубсидиційні та спецзаходи або заходи у відповідь на недружні дії інших держав. А ЄС нам хіба недружній?

«Виходить, що Кабмін перевищив повноваження та делегував МКМТ такі повноваження, яких сам не має, й, відповідно, не має права делегувати», – підкреслив експерт.

Продаж вживаних автомобілів: нові правила оподаткуванняВерховна Рада змінила правила оподаткування операцій із продажу вживаних автомобілів. Тепер податкове навантаження на покупця такого засобу пересування значно зменшується.

«Такі повноваження мала надати МКМТ виключно Верховна Рада. Таким чином, поки не буде відповідного закону ВР, всі рішення МКМТ щодо авто з ЄС та запровадження щодо імпортних авто додаткових спецмит не будуть чинними», – вважає Олег Назаренко.

Якщо все ж МКМТ запровадить додаткові спецмита на імпортні авто, тобто додаткові побори, що ляжуть на плечі простих українців-покупців авто, то, на його думку, не виключено звернення до суду з метою захисту інтересів рядових автомобілістів та скасування додаткового спецмита на авто з ЄС.

Нагадаємо, в серпні парламент на 2,5 роки знизив акцизний збір при ввезенні до країни вживаних машин.

Додамо, що в Україні акциз на вживані автомобілі в 20 разів вищий, ніж на нові машини. В результаті вартість таких авто після офіційного розмитнення фактично подвоюється.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: