Об'єднання бульварів в Івано-Франківську: Марцінків майже п'ять років не може виконати обіцянку

Читать на русском

Об'єднати Північний і Південний бульвари мер Івано-Франківська Руслан Марцінків обіцяє з 2017 року. Що заважає виконати його обіцянки, розібралося Слово і діло.
Слово і діло

Вже майже п'ять років мер Івано-Франківська Руслан Марцінків не може виконати обіцянку об'єднати Північний і Південний бульвари. Цей проєкт розробили в 2006 році, але саме Марцінків дав йому новий старт. Вулиця проєктувалася як магістраль загальноміського значення і повинна забезпечити інтенсивність руху в межах 700-1000 одиниць транспорту на годину (по одній смузі), це розвантажить рух в центральній частині міста. Крім того, об'єднання бульварів потрібно для розвитку тролейбусного руху. Чому бульвари досі не з'єднали і що конкретно обіцяє Марцінків, розібралося «Слово і діло».

Десять років план об'єднати Північний і Південний бульвари залишався лише планом. У 2015 році стало відомо, що бульвари все-таки з'єднають, а вже з 2017 року мер Івано-Франківська Руслан Марцінків почав давати численні обіцянки з цього приводу.

2017 рік. Перша обіцянка Марцінківа і три перешкоди на шляху проєкту

У березні 2017-го Руслан Марцінків вперше пообіцяв об'єднати Північний і Південний бульвари, причому він був упевнений, що зробити це вдасться в тому ж році.

На початку квітня Управління капітального будівництва міськвиконкому провело тендер на будівництво дороги, переможцем став ТОВ «Івано-ФранківськАвтоДор» з сумою 9 млн 278,3 тис. грн. Проєкт дійсно зрушився з «мертвої точки», але на шляху до реалізації було три перешкоди – МАФ, «п'яний ринок» і кілька житлових будинків, які потрібно було знести.

З МАФом розібралися досить швидко, хоча у міської влади і його власника були розбіжності щодо суми продажу: в міськраді МАФ оцінили в 250 тис. грн, а власник вимагав аж 2,5 млн грн. Зрештою МАФ демонтували, через суд вдалося домовитися про ціну в 245 тис. грн.

Ділянку і житловий будинок на вулиці Пашницького, 37 міська рада прийняла рішення викупити за 1 млн 518 тис. грн, а на Пашницького, 39 – за 1 млн. Крім того, дві квартири на вулиці Сонячній, 54 вирішили викупити за 330,1 тис. грн і 381,5 тис. грн, одну квартиру на Сонячній, 51А – за 830,6 тис. грн.

Руслан МарцінківМіський голова Івано-Франківська
Марцінків пообіцяв об'єднати Північний та Південний бульвариСказано 3 грудня 2017 р.Статус обіцянки: Виконано

Залишилася ще одна «проблемна» квартира на вулиці Сонячній, 51 А, з її мешканцями ніяк не вдавалося домовитися про ціну. «Люди хочуть цілий житловий будинок в радіусі 500 м від того, що є. І принесли оціночну вартість в 300 тис. євро. Ми з ними в судах – справа у Львівському апеляційному суді. Але хочеться якимось чином домовитися, тому що суди забирають час», – розповів Марцінків.

Крім того, в 2017-му виникли деякі проблеми з підрядниками. У травні Марцінків повідомив, що процес об'єднання бульварів призупинено через оскарження результатів тендеру в Антимонопольному комітеті: «Ми очікуємо який буде результат на скаргу, від цього залежить темп роботи. Як тільки ми підпишемо угоду, проплатимо аванс – це дозволить нам проводити роботи. Підготовчі роботи ми всі виконали, залишилося тільки роботи на 150 метрів, знести деякі об'єкти нерухомості, і ми зможемо зробити дорогу. Є політична воля, але є труднощі в нашому законодавстві, підприємство подало скаргу в Антимонопольний комітет, відповідно робота відтягується. Я очікую, що в цьому році все буде добре і це буде зроблено».

Але «добре» не вийшло. У грудні мер визнав, що проєкт не вдалося реалізувати, на це впливали «як об'єктивні, так і суб'єктивні причини».

2018 рік. Об'єднання бульварів знову перенесли

У грудні 2017-го Руслан Марцінків заявив, що начальники управлінь підуть у відставку, якщо протягом року не проб'ють Північний і Південний бульвар. І цю обіцянку теж виконати не вдалося.

Протягом року в Івано-Франківську почали асфальтування нижнього шару дороги, яка з'єднає два бульвари. Також заасфальтували ділянку від вулиці Бельведерської до ринку, проклали бордюрну лінію. Крім того, знесли так званий «п'яний базар» – продавцям запропонували інші місця для торгівлі.

Але роботи з об'єднання Північного і Південного бульвару не завершились, їхнє закінчення перенесли на 2019 рік. Водночас начальники управлінь свої посади не залишили.

2019 рік. Вартість проєкту зросла майже у п'ять разів

У січні 2019-го в Управлінні капітального будівництва запевнили, що вся документація на будівництво готова і роботи з об'єднання бульварів будуть завершені в цьому році.

У квітні Марцінків заявив, що об'єднання бульварів затягнулося через зміну проєкту – попередній вже застарів. «Ми врахували і ширину дороги, і велодоріжки, тротуари, тому ми допрацювали проєкт і переоголосили тендер», – розповів мер міста.

Поки йшов тендер Марцінків знову пообіцяв закінчити об'єднання бульварів в поточному році. Результати тендеру стали відомі в серпні: переможцем знову стала компанія «Івано-ФранківськАвтоДор», яка запропонувала суму 46 млн 440 тис. грн. Таким чином, за час, що минув від укладення першого договору підряду, вартість робіт зросла майже в п'ять разів – з 10 млн до 46,4 млн.

Буде побудована ділянка дороги завдовжки 400 метрів, також висадять дерева, облаштують тротуари, автобусні зупинки та іншу інфраструктуру. Але при цьому терміни закінчення робіт перенесли на червень 2020 року. І на той момент все ще заважала одна невикуплена квартира на вулиці Сонячній.

У жовтні Марцінків повідомив про те, що йдуть підготовчі роботи – розбирають споруди між Північним і Південним бульварами. І, зважаючи на те, що в 2019 році закінчити об'єднання бульварів не вдалося, мер Івано-Франківська провалив чергову обіцянку.

2020 рік. Останню перешкоду для об'єднання бульварів усунули

У січні минулого року мер Івано-Франківська дав чергову обіцянку щодо завершення робіт: «Працюємо над тим, щоб домовитися, і щоб об'єднання стало реальністю вже в цьому році. Я докладу всіх зусиль, щоб в цьому році, десь може в вересні місяці, пустити транспорт по цій вулиці».

У справу, очікувано, втрутився карантин через COVID-19: в березні Марцінків заявив, що роботи припинені, але їх все одно планують закінчити в 2020-му.

Руслан МарцінківМіський голова Івано-Франківська
Марцінків обіцяє пустити тролейбуси по об'єднаних Північному та Південному бульварах до кінця 2021 рокуСказано 14 січня 2021 р.Статус обіцянки: Не виконано

У липні, нарешті, вдалося домовитися з власниками останньої квартири на вулиці Сонячній, 51. «Я підписав договір купівлі-продажу того будинку, який не дозволяв нам зробити чотири смуги між Північним і Південним бульварами. Всіх франківців вітаю з цією невеликою перемогою. Сподіваюся, підрядна організація зробить все, щоб в цьому році машини поїхали по бульварах», – розповів мер.

Викупити житло вдалося за 1,6 млн грн. Договір купівлі-продажу був підписаний 21 липня. У серпні будинок почали зносити.

А у вересні в Управлінні капітального будівництва заявили, що роботи не вдасться завершити в цьому році – надто багато потрібно зробити, а ситуація з фінансуванням нестабільна. «Тротуари, велодоріжки ... У нас на сьогодні на виконання є 8 мільйонів 800 тисяч з необхідних 46 мільйонів. Там ще дуже багато роботи є, тому в цьому році нереально зробити. Тим більше з фінансуванням не дуже хороша ситуація», – сказав начальник управління Роман Галіпчак.

Таким чином, терміни закінчення робіт знову перенесли, а Марцінків знову провалив обіцянку.

2021 рік. Північний і Південний бульвари повинні об'єднати до червня

В цьому році Руслан Марцінків вже встиг не виконати обіцянку запустити автомобільний транспорт через об'єднані бульвари до 1 травня. «Щодо Північного і Південного бульварів, то трошки затягнулися роботи. Ми нижній шар весь постелили. Що ми плануємо – до Дня міста запустити повністю транспорт і до кінця року запустити тролейбусну лінію. Ми плануємо, що до кінця року буде запущений там тролейбус, сам рух транспорту повинен бути запущено до 1 травня. Тротуари будемо допрацьовувати по ходу», – говорив мер Івано-Франківська.

Але станом на 14 травня роботи із з'єднання Північного і Південного бульварів тривали – йшло укладання нижнього шару асфальтобетону. І тепер Марцінків назвав новий термін готовності робіт – до 1 червня.

Станом на 20-ті числа травня на бульварах триває асфальтування проїжджої частини. У мера Івано-Франківська залишається рівно тиждень, щоб виконати обіцянку.

Нагадаємо, раніше ми писали, як розвивалася історія будівництва сміттєпереробного заводу у Львові і що обіцяв мер Андрій Садовий.

Також «Слово і діло» вивчило, з чого почалася і як розвивалася ідея побудувати Діснейленд в Києві.

Крім того, ми писали про «новітню» історію метро на Троєщину – часів мера Віталія Кличка.

Олександра Худякова, Ірина Левицька, спеціально для «Слово і діло»

Регулярную подборку актуальной проверенной информации от «Слово и дело» читайте в телеграм-канале Pics&Maps

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: