Історія одного мосту на Донеччині

Читать на русском

До редакції проекту «Слово і діло» надійшов лист від жителів села Крива Лука Донецької області, які роками не можуть знайти власника автомобільного мосту - єдиної «дороги життя» до найближчого міста.

Подібно до сюжету радянського кінофільму «Королева бензоколонки», в одному містечку на Донеччині місцеві жителі не можуть знайти власника мосту, який би зайнявся його ремонтом. Однак, якщо в кінофільмі на допомогу дорожнім керманичам прийшли відважні радянські автомобілісти, то в реальному житті селяни протягом багатьох років чекають на допомогу від місцевих керманичів та власним коштом намагаються врятувати єдину «дорогу життя» до найближчого міста.

Міст через річку Сіверський Донець між селами Іллічівка та Красна Лука є життєво важливою транспортною артерією для сіл Краснолиманської міськради. За повідомленням Краснолуцької сільради, через міст поставляють продукти та товари до магазину, підвозять дітей до школи в сусідні селища (оскільки в селі Крива Лука школу закрили ще в 2002-му році), надається швидка медична допомога, доставляється пошта тощо.

Наразі міст є "нічийним", оскільки не перебуває на балансі ані Укравтодору, ані Краснолиманської міськради, ані Криволуцької сільської ради. В результаті - капітальний ремонт мосту є неможливим.

Підкреслимо, що голова Донецької ОДА Андрій Шишацький ще в 2010-му році обіцяв зайнятись ремонтом мосту. На наш минулорічний запит від донецького губернатора надійшов лист, у якому повідомляється, що поточний ремонт мосту через Сіверський Донець було проведено у 2011-му році, а питання щодо його капітального ремонту знаходиться на контролі.

Однак жителі села Крива Лука доводять: востаннє поточний ремонт мосту проводився в 2009-му році силами громади. Зокрема, тоді було укріплено берег з боку села Крива Лука, встановлені поручні, пішохідна доріжка з рельєфним покриттям, замінені дерев'яні балки, встановлені конструкції для обмеження заїзду автотранспорту на пішохідну доріжку, забетоновані під'їзди до мосту. Крім того, громада своїми силами намагається підтримувати міст у належному стані й надалі.

Вчора ЗМІ облетіла новина стосовно намірів голови «Украавтодору» до кінця року передати мережу місцевих доріг у ведення облдержадміністрацій. На прикладі голови Донецької ОДА ми проілюстрували, чому дані ініціативи можуть бути марними.

«Міст має бути у державній власності і утримуватись належним чином», - такими простими та часом "недосяжними" істинами завершують свого листа представники Криволуцької сільради. Лишається сподіватись, що  в результаті реформи автодорожнього господарства мосту між селами Іллічівка та Красна Лука все-таки знайдуть хазяїна.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: