Спрощення роботи підприємців: чому нардепи залишили паперові книги обліку

Ілля НесходовськийЕксперт «Реанімаційного пакету реформ»

В Україні спростили роботу фізичних осіб-підприємців. Верховна рада схвалила в другому читанні законопроект №2524 «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо функціонування електронного кабінету і спрощення роботи фізичних осіб-підприємців». Однак норма про запровадження паперових книг обліку залишилася. У коментарі «Слово і діло» директор Інституту соціально-економічної трансформації Ілля Несходовський зауважив, що паперові книги обліку залишили через те, щоб не запроваджувати обов’язковість зберігання первинних документів про походження товарів разом з електронною книгою обліку.

«У такий спосіб збили дуже правильну ініціативу про електронну книгу обліку доходів тому, що сьогодні штрафи за неведення книги обліку є незначними, проте це створювало певні проблеми. З одного боку, запроваджувалась необхідність мати первинні документи. З іншого – кожен підприємець повинен підтвердити походження свого товару. Через те, що така норма була, а деякі торгують товаром невідомого походження, скажімо прямо – контрабандою, це призвело до того, що виступили проти необхідності зберігання таких документів, які б підтверджували походження товару. Тож рішення щодо непідтримки можливості запровадження електронної книги було пролобійовано тими, хто торгує товаром невідомого походження», – прокоментував Несходовський.

На його думку, разом з електронною книгою підприємці повинні були зберігати документи про походження свого товару, а стара норма про облік у форматі паперових книг такої вимоги не передбачає.

«Разом з електронною книгою обліку повинна була запровадитися вимога щодо первинного обліку товарів і у зв’язку з тим, що це багатьом не сподобалось, ініціатива не пройшла», – уточнив економіст.

Водночас відповідно до закону копії податкових повідомлень-рішень та інші документи, які податковий орган надсилає платнику податків будуть відображатися в електронному кабінеті.

Також закон скасував вимогу обов'язкової реєстрації книги обліку доходів.

Раніше в Кабміні заявили, що в Україні кількість реєстрацій нових фізичних осіб-підприємців повернулася фактично до докризового періоду.

Також стало відомо, скільки ФОП звернулися по допомогу на дитину.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО