Місцеві дороги від «Укравтодору»: чи розв'яже проблему доріг централізація галузі

Олександр Каваексперт з питань транспорту

Усі дороги місцевого значення за кілька років повинні перейти на баланс «Укравтодору». Про це заявив президент України Володимир Зеленський. Експерт з питань інфраструктури Олександр Кава в коментарі «Слово і діло» зазначив, що централізація процесів дорожньої сфери йде врозріз з європейським досвідом і не є необхідною умовою, щоб розв'язати проблему доріг.

«Така ініціатива йде в розріз з європейським досвідом тому, що саме європейський досвід передбачає, що місцеві дороги, дороги місцевого значення повинні перебувати в розпорядженні місцевого самоврядування або обласної влади. Якраз кілька років тому в нас була зроблена децентралізація управління дорожньої галузі. Саме з рівня місцевої влади можна правильно розставляти пріоритети щодо доріг місцевого значення, з центру зробити це буде неможливо», – сказав Кава.

Співрозмовник додав, що заяви Володимира Зеленського про намір вирішити проблему з дорогами щонайменше на 10 років реальні, проте це не залежить від зміни формату керування процесом.

При цьому, як зазначив експерт, домогтися результату можна і при теперішньому підході, згідно з яким відповідальність за дорожні роботи несуть органи місцевого самоврядування.

«Усе залежатиме від фінансування доріг. У принципі, за нинішньої системи управління, коли місцева влада відповідає за стан доріг, проблему теж можна розв'язати. Просто місцева влада для ремонту своїх доріг отримує субвенцію з центрального бюджету. Тобто це не їх власні гроші, це гроші дорожнього фонду та центрального бюджету», – додав Кава.

За його словами, сьогодні дорожній фонд розподіляється пропорційно, незважаючи на те, що за дороги місцевого значення відповідають органи місцевого самоврядування.

«Частина грошей йде «Укравтодору» на державні дороги і 35% з дорожнього фонду йдуть на місцеві дороги і ще 5% – до фонду безпеки. При такій децентралізації ремонт доріг став проводитися набагато частіше, ніж це було раніше. Раніше «Укравтодор» направляв гроші тільки на найважливіші державні або міжнародні коридори, а на місцеві дороги грошей не залишалося. А саме децентралізація, створення дорожнього фонду, таку можливість забезпечила», – прокоментував експерт з питань інфраструктури Олександр Кава.

Нагадаємо, цього тижня стало відомо, що в Кіровоградській області почався ремонт дороги Кропивницький – Кривий Ріг.

Раніше в «Укравтодорі» повідомили, скільки витратять на ремонт доріг у 2020 році.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО