Криза COVID-19: як змінилися споживчі настрої українців

Олексій Дорошенкодиректор Асоціації постачальників торговельних мереж

Доходи нижче від законодавчо встановленого прожиткового мінімуму у 2019 році отримували 400 тисяч українців, що становить 1,1% населення. Директор Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко наголосив у коментарі «Слово і діло», що споживчі настрої українців під час кризи стали стриманими.

«Українці почали більше заощаджувати тому, що ніхто не знає, коли це закінчиться. Зараз перейшли в так званий режим енергоекономії – економії грошей, коли не відомо, що буде завтра. Споживчі настрої досить обережні. Сьогодні купують все те, що необхідно зараз: їжу, медикаменти. Все, що потрібно на завтра, люди намагаються не купувати», – сказав Дорошенко.

Він звернув увагу, що це також залежить від рівня доходів. Певна категорія людей продовжує купувати елітні товари, але для українця із середнім рівнем доходів головною стратегією стала економія.

«Ми бачимо, що категорії товарів, які показували зростання, – це харчі та медичні препарати. Але орієнтовно у квітні навіть тут спостерігалося падіння. Сьогодні немає ні однієї категорії товарів, де не було б падіння. Люди купують найнеобхідніше, а решта – ні. Магазини закриваються один за одним. Меблі, товари для дому та відпочинку покупців не цікавлять», – пояснив економіст.

Зазначиом, рівень бідності останніми роками істотно зменшився. У 2018 році доходи нижче прожиткового мінімуму отримували 10,6 млн (27,6%).

Водночас у 2019 році доходи найбільш забезпечених українців перевищували доходи найменш забезпечених в 3,5 рази.

Раніше Держстат оприлюднив структуру витрат населення.

Також нагадаємо, в Держстаті заявили про зниження рівня смертності в Україні.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО