Обіцянка кандидата: європейські стандарти на українських дорогах – чи зникнуть ями?

Наталія ФорсюкДиректор Національного Секретаріату CoST в Україні

За результатами першого туру найбільшу кількість голосів виборців отримали Володимир Зеленський і чинний президент Петро Порошенко. «Слово і Діло» вирішило проаналізувати програмні обіцянки кандидатів на посаду президента України. Сьогодні розглядаємо ініціативи Володимира Зеленського щодо транспорту та розбудови сучасної інфраструктури. Зокрема, кандидат обіцяє будувати дороги за європейськими стандартами й встановити на дорогах автоматичний контроль ваги та швидкості автомобілів.

Директор Національного секретаріату CoST в Україні Наталія Форсюк зазначила, що наші стандарти не чим не гірші за європейські, українські ДБН передбачають багато важливих та корисних положень, їх просто потрібно дотримуватися.

«Проблема не в тому, що українські стандарти погані, а в тому що відбуваються порушення технологій. Дефекти на дорогах, ями, які ми бачимо, є наслідком порушення технологій, а не поганих стандартів», – зазначила Форсюк.

Безумовно, в транспортній сфері є певні зобов’язання відповідно до Угоди про асоціацію з ЄС, які потрібно виконувати, однак одночасно зробити все складно, потрібно визначити пріоритети, уточнила вона.

На сьогодні є фінансування в розмірі 300 млрд на 5 років. Потрібно забезпечити якісне виконання робіт за ці кошти, якість робіт тих доріг, які будуть відремонтовані, належне виконання проектів, додала експерт.

«Перехід на стандарти – це радше про запровадження інженерних послуг, зокрема послуг інженера-консультанта, управління якісного проектування, планування. Дійсно, на сьогодні якість проектування дуже низька. Спроможність проектувальників не така, як хотілося б. Причина в тому, що вартість таких робіт низька. Відповідно, ринок погано розвивається», – пояснила вона.

Щодо автоматичного контролю ваги та швидкості авто, то щоб така фіксація була можливою, потрібно буде шукати додаткове фінансування, підкреслила фахівець.

«Щоб у всій країні це дійсно запрацювало, потрібні кошти, на це зараз стільки ресурсів не передбачено. Тим більше є багато інших проблем, які потрібно вирішити», – констатувала вона.

За її словами, контроль швидкості автомобілів може сприяти зниженню ДТП, але на сьогодні проблема аварійності не лише в цьому. Знову ж таки, повертаємося до того, що ремонтні роботи виконують не комплексно.

«Навіть коли відбувається поточний середній ремонт, а його переважно 85%, то є масове заниження узбіччя, тобто аварійна зупинка стає ускладненою або може призвести до перевертання авто, дуже багато дефектів розмітки. Тобто є такі проблеми, які можна вирішити, просто дотримуючись тих стандартів, які вже є, й забезпечуючи належну якість під час виконання ремонтних робіт», – наголосила вона.

«Якби було більше контролю під час виконання ремонтних робіт, то це значно підвищило б якість покриття, зменшило кількість ям, відповідно, й безпека на дорогах покращилася б», – резюмувала Наталія Форсюк.

Детальніше про те, як претенденти на посаду глави держави збираються ремонтувати українські дороги, розвивати IT-технології, промисловість та агропромисловий комплекс, – тут.

Які обіцянки зафіксовані в програмі кандидата Петра Порошенка та чи реально їх виконати – за посиланням.

Також «Слово і Діло» писало, що обіцяє кандидат у президенти України Володимир Зеленський.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО