«Укрзалізниця» найняла SMM-ника за 740 тисяч гривень. Знову «зрада»?

Павло Кухтачлен «Стратегічної групи радників з підтримки реформ»

Два роки тому, 25 липня 2016-го, керівництво ПАТ «Укрзалізниця» представило Міністерству інфраструктури детальний план розвитку компанії на найближче майбутнє. Тоді серед головних завдань визначили наступні: задоволення потреб клієнтів і персоналу, прозорість і відсутність корупції, фінансова стабільність. Трохи згодом прем’єр пообіцяв зробити все для того, щоб ПАТ «Укрзалізниця» було успішним. Наразі в компанії вирішили ґрунтовно підійти до просування послуг у соцмережах. Так, державний монополіст УЗ замовив послуги з підтримки Facebook-сторінки підприємства на суму 739,82 тисячі гривень. І це лише на другу половину 2018 року. Переможцем тендеру РroZorro став ФОП Русанов. Підтримка офіційної сторінки УЗ в Facebook до кінця року коштуватиме 653 тисячі гривень. Ще 87 тисяч гривень разово отримає виконавець, якщо кількість підписників сторінки зросте з 28 тисяч до 78 тисяч. Загалом, послуги SMM коштуватимуть компанії в середньому 117 тисяч гривень на місяць. До слова, взимку цього року міністр інфраструктури заявив, що планує в 2018 році завершити реформу корпоративного управління ПАТ «Укрзалізниця».

Заступник співголови «Стратегічної групи радників за підтримку реформ» Павло Кухта звернув увагу, що тендер провели через систему РroZorro, тому він точно конкурентний.

«Його не віддали комусь знайомому чи тому, кому вказали. Технічно просто неможливо цього зробити, коли тендер проводиться в цій системі. Могли податися всі охочі. Неможливо в ручному режимі віддати перемогу знайомому, другу чи брату. До системи проведення тендерів РroZorro питань немає», – зазначив Кухта.

За його словами, система не дозволяє навіть проведення тендерів, коли є один учасник, тобто без конкурентів.

«Відповідно, до процедури питань немає», – додав експерт.

«Так, зрозуміло, що буде обурення через такі цифри, але якщо була конкурентна процедура, значить, це слід прийняти. Є робота компанії. Так, вона включає в себе не лише гарний сервіс, гарні вагони, належні послуги, але й комунікацію», – уточнив він.

«Не можна не закуповувати якихось необхідних комунікаційних послуг. Це така ж складова роботи компанії, як і сервіс у вагоні. Якщо не буде комунікації, про свій сервіс у вагонах чи якісь зміни компанія нікому ніколи не повідомить. Про це дізнаються лише ті, хто там їздить. Не зможуть привести нових клієнтів. Це така ж складова управління компанією, як бюджетування та інше. Є поняття корпоративного управління», – пояснив фахівець.

Він підкреслив, що оцінки «дорого-недорого» були й будуть завжди, адже хтось дійсно замовляє послуги дешевше, але якщо конкурс проведений у системі РroZorro, то, по-перше, можна побачити всі критерії, які були встановлені, а по-друге, він конкурентний.

«З огляду на критерії, які встановила компанія, ці послуги коштували саме стільки. Так, нам може не подобатися ця сума, але «зрада» можна було б говорити, якби не було тендера. Ось тоді б дійсно можна було б говорити, що просто віддали знайомому велику суму. Якщо компанія з мільярдним обігом закупила послуги на таку суму, то в цьому немає нічого надзвичайного», – резюмував Павло Кухта.

«Слово і Діло» розбиралось, як на цю новину відреагували в соціальних мережах.

Ексклюзивне інтерв'ю міністра інфраструктури Володимира Омеляна ви можете прочитати на нашому порталі.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО