Платні автодороги в Україні: альтернатива для водіїв і можливості для реконструкції старих магістралей

Андрій Мартенсексперт РПР в дорожній галузі

Будь-яка платна дорога передбачає можливість альтернативного платного проїзду. В будь-якого водія завжди буде вибір – їхати платною дорогою чи безплатною.

Про це «Слову і Ділу» розповів менеджер групи реформування дорожньої галузі платформи «Реанімаційний пакет реформ» Андрій Мартенс, аналізуючи заяву Володимира Омеляна про початок будівництва в Україні платних доріг з 2019 року.

«Важливий момент полягає в тому, що будь-яка платна дорога, перш ніж вона стане платною, має бути приведена в належний стан. Відповідно до цього, є вибір: їхати на невеликій швидкості односмуговою дорогою не дуже хорошої якості або їхати на нормальній швидкості хорошою дорогою й швидше дістатися з пункту А до пункту В», – зазначив Мартенс.

Експерт уточнив, що вибір буде як у приватника, так і у будь-якої транспортної компанії.

«Щось буде пріоритетнішим – швидке й комфортне пересування за гроші або безкоштовне, але не дуже швидке», – додав він.

Але, за його словами, якщо говорити, що за рахунок цих коштів можуть бути зібрані якісь колосальні обсяги грошей на відновлення та реконструкцію інших доріг, то такого ефекту чекати не варто.

«В кращому разі грошей, які збиратимуть, вистачить на підтримку цих доріг і хоча б якусь їх амортизацію в нормальну за часом окупність – 10-15 років. Очевидно й сильно це не змінить загальний стан речей із дорогами. При цьому не сильно позначиться на витратах водіїв як комерційного транспорту, так і приватників», – проаналізував Андрій Мартенс.

Нагадаємо, прем'єр-міністр Володимир Гройсман обіцяв залучити в 2016 році 18-19 мільярдів гривень на ремонт і будівництво доріг в усій країні, але так і не дотримав слова.

Хто з політиків обіцяв зайнятися ремонтом однієї з найгірших доріг України і стратегічної для нашої країни магістралі, «Слово і Діло» з'ясовувало в матеріалі «Місцеві легенди України. Траса Одеса-Рені».

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО